cinta si tauke polaroid-prolog

6 1 2
                                    

"Azzah!!!!jam kamu tu dari lepas subuh duk berbunyi satu rumah!kamu tak nak bangun ke?!

Puan Azira yang sedang menghidangkan sarapan pagi terjerit jerit memanggil anaknya seorang itu.

"Ibu!!!kenapa tak kejut Azzah!Azzah dah lambat nak masuk office ni!

"Berapa kali ibu pesan!lepas subuh jangan tidur balik!kamu degil!nasib kamu la..

Azzah menuruni tangga sambil membutang baju di lengannya.

"Ibu,Azzah ambik roti sekeping ni,thanks buatkan,bye ibuu..

Aku terus mengucup pipi ibuku dan berlari ke luar rumah.

"Azzah,sarapan la dulu..
"Tak sempat bu!Azzah makan lunch nanti la ye!
"Hati hati ye Azzah!
"Baik ibu!Azzah pergi dulu!

"Aku ni cuai sangat la,dah la hari ni aku nak hantar fail kat boss..haduii..

Begitulah Kalau dah lambat!nasib baik la bas sampai masa Azzah tengah berlari lari menuju ke stesen bas tu.

"Huh..nasib baik sempat!

Azzah mengeluarkan make up yang berada dalam beg tangannya.bedak ditempek rata rata pada mukanya,kemudian dilukis keningnya yang serabut itu..maskara dikeluarkan dan baru sahaja ingin memakainya..

Papp!!
Seorang budak lelaki terlanggar dirinya semasa menggunakan maskara..habis comot jadinya.
Ditambah pula beg tangannya pula terjatuh.

"Alamak,bas nak sampai ni..sempat ke nak padam ni..

Dikeluarkan tisu dari beg tangannya.makin dilap makin comot jadinya..apabila bas dah sampai,terus aje si Azzah gelabah turun dari bas dengan muka yang comot.

"Alamak!dah pukul 8!!!cepat nanti boss marah...

Aku terus berlari menuju ke arah jalan menuju ke tempat kerjaku..

Tit..tit..tit..
Panggilan tersebut terus sahaja aku menjawab walau keadaan ku  yang masih berlari.

"Azzah!kamu kat mana ni?!mana dokumen saya?kamu jangan main main Azzah..

"Saya on the way boss..5 minit lagi ni..

"Agrhhhh..
Aku terlanggar seseorang.

"Weyh kalau nak cepat pon tengok la orang!
"Eh,kau sedap sikit erk Kau yang langgar aku..

Apabila melihat jam,dia tahu tidak gunanya dia bertengkar.

"5 minit boss nak sampai ni!!!

Tanpa dia sedari kain skritnya tersangkut pada sebuah tembok besi tanpa disedari nya..






Hai assalamualaikum korang❤️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️
Try la nak buat cerita si tauke polaroid ni walau tahu,dia cahaya bintangku tak habis lagy..tapi tak pe sis try nak update novel cinta si tauke polaroid ni..

Azzahirmanany.
sedapkan nama?dapat dari mana?ntahlah,dapat idea terus la buat..btw,kesian si Azzah ni..so teruskan baca yea?

cinta si tauke poloroidWhere stories live. Discover now