MS|| 01

2.3K 161 26
                                    

••

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



HAPPY READING🌷

Aku memasuki perkarangan sekolah dengan langkah yang laju akibat aku sudah pun terlambat malahan ini adalah hari pertama aku bersekolah di sekolah international high shcool...

Sedang aku berjalan dengan keadaan yang terburu-buru, aku tidak sengaja telah melanggar seseorang dan membuatkan buku buku yang berada di tangan aku jatuh ke lantai,

" aah maaf " kata aku tanpa melihat ke arah orang yang aku langgar tadi, aku terus mencangkung untuk mengutip buku-buku ku yang telah jatuh itu..

Dia juga ikut menolong aku untuk mengutip buku-buku itu.. setalah selesai aku terus bangun dan memandang ke arah orang yang menolong aku tadi atau tepatnya orang yang aku langgar..

Aku memandangnya dan aku terpegun... dia... dia sangat menawan, jantungku berdegup laju seperti saat ini aku sedang berlari.

Adakah ini di namakan cinta pandang pertama?

" cik? " aku terus berhenti dari mengelamun apabila dia memanggilku dengan kerutan di dahi..

" aah maaf saya tak sengaja terlanggar awak.. saya betul-betul takde niat pun nak langgar awak maaf sekali lagi " kataku dan menunduk berkali kali tanda maaf.. lelaki itu tergelak kecil sambil memandang aku..

Aku hanya terdiam, senyuamannya sungguh manis, aku tak dapat mengawal diri aku bila berdekatan dengannya..

" it's okay awak tak perlu minta maaf " katanya sambil tersenyum.. aku terdiam lagi.. senyumannya memang tidak baik untuk kesihatan aku..

" awak murid baru ke? Saya tak pernah nampak awak sebelum ni? " soalnya.. aku cepat-cepat menganggukkan kepalaku.. dia tergelak lagi, sungguh apa yang lawak pun aku tak tahu..

" comel " satu kata yang mampu membuatkan seisi dunia ini berhenti untuk seketika.. jantungku berdegup begitu kencang.. peluh di tubuhku mengalir begitu deras. Nampaknya lelaki ini amat tidak baik untuk kesihatan aku..

" mari, saya tunjukan awak di mana pejabat " katanya dan jalan terlebih dahulu

" aah.. nae.. " kataku dan berjalan mengikutinya dari belakang...

_______

Setelah aku selesai mendaftar nama aku di pejabat, guru kelas aku membawa aku ke kelas, aku hanya ikut guru kelasku dari belakang sampai lah dia berhenti di sebuah kelas yang nampaknya tiada guru di dalamnya kerana keadaan kelas itu teramatlah bising..

MY STAR || Na JaeminWhere stories live. Discover now