Bahagian 4

53K 141 29
                                    

"Hello, Akram... Nanti jangan lupa bawa budak-budak tunggu kat Dewan Makan lepas Maghrib nanti.. 'Standby' kan apa yang patut", beritahu Imaz kepada anak buahnya menerusi panggilan..

"Baik Tuan Imaz, saya akan suruh budak-budak yang lain bawak apa yang sudah tuan terangkan minggu  lepas", balas Akram kepada Tuan Imaz sebelum memutuskan panggilan..

'Seronok lah malam ni ada lauk', gumam fikiran Akram yang nakal ketika melangkah menuju ke 'Dorm'...
Setibanya di 'Dorm', Akram meneliti rakan-rakannya sama ada masih berada di dalam ataupun sudah merayau melalui cermin kaca... 'Fuh... Nasib baik ada monyet-monyet ni... Klau tak jenuh nak mencarinya', kata hatinya yang menghembuskan nafas kelegaan..

Akram memanggil rakan-rakannya dengan menggunakan bahasa tangan dengan cara melambai-lambaikan tangan ke arah rakan-rakannya..
Akhirnya, Fiaz perasan akan cara panggilan Akram lalu mengajak kawan-kawannya yang lain mendekati Akram..

"Apa hal ni Akram? " Soal Fiaz setelah mendekati Akram.

"Tuan Imaz, nak malam ni lepas Maghrib kita semua tunggu kat Dewan Makan.. Jangan lupa bawak sepasang baju persalinan, tuala, alatan mandi, kalau nak bawak air atau makanan ringan untuk cemil-cemilan(kunyah-kunyah) tu bawak lah", jelas Akram kepada rakan-rakannya.

" Jadi ker nak buat malam ni, risau pulak aku", Sampuk Khir dengan perasaan was-was.

"Kalau tak jadi takkan lah si Akram ni penat-penat nak bagitahu kita", kata Qatif....

" Kalau kau takut kan Khir, tak payah ikut... Kan senang", cadang Alex yang mahu mengusik Khir.

Muka Khir sudah masam mencuka. Dia cuba memendam amarahnya... 'Ish! Alex ni aku tanya pun salah, kang kalau aku rembat kata aku jahat', gumam hati Khir yang tengah terbakar dek keranan gurauan Alex..

Awif dan Faid hanya mengangguk sahaja tanda mereka faham akan penerangan yang diberikan oleh Akram..

"Akram, boleh tak kau terangkan 'plan' kita yang mingggu lepas tu.. Aku boleh lupa pulak", pinta Hakmal kepada Akram.

" 'Planning' dia macam ni Hakmal..nanti lepas Maghrib kan, Tuan Imaz akan hantar kita semua ke Hotel Zodiac... Lepas kita dah masuk bilik, Tuan Imaz akan pergi ambil awek dia bawak kat bilik kita ni... Sementara tunggu Tuan Imaz tu, kita 'standby' lah apa yang patut", jelas Akram.

"Apa maksud kau Akram yang 'standby' tu", soal Hakmal.

" Maksudnya , kau cabut lah baju, seluar pakai jer lah 'Boxer' ", sampuk Faid..

" Ingat, biar pecah di perut jangan pecah di mulut", peringatan Akram sebelum menapak keluar 'Dorm'..

Di Dewan Makan...

Dari kejauhan kelihatan sebuah kereta Alza berwarna ungu yang berhenti di Dewan Makan. Tanpa melengahkan masa Akram dan rakan-rakannya memasuki perut Alza tersebut..

Suasana di dalam kereta sunyi sepi, tiada seorang pun yang berani membunyikan suara. Perjalanan menuju ke Hotel Zodiac berjalan dengan lancar..

Di Hotel Zodiac...

"Korang tunggu kejap dalam kereta, aku nak pergi 'Check in' bilik jap", jelas Tuan Imaz kepada semua anak buahnya...

"Baik tuan", serentak jawapan kesemua anak buahnya itu..

Beberapa minit kemudian, Tuan Imaz kembali bersama sekeping kad. " Ini kad bilik, Hotel Zodiac ni unik sikit.. Sebab nak masuk bilik tak payah pakai kunci, hanya perlu 'touch' kan kad ni pada dedaun pintu... Aku bagi kad ni kepada Hakmal.. Akram nanti kalau aku telefon kau kan, kau tak payah angkat.. Cuma bukakan pintu taw", jelas Tuan Imaz kepada anak-anak buahnya.

"Tapi tuan, kita mana ada kondom", jelas Alex

" Nanti aku beli dekat 7e, aku nak korang pakai waktu 'first round' jer.. Masuk 'second round', aku tak nak ada antara korang pakai benda alah tu faham tak? ", kata Tuan Imaz..

" Baik tuan", sahut semua anak buah

"Kalau semua faham korang boleh keluar daripada kereta sekarang.. Ouh sebelum aku terlupa...Hakmal, bilik kita nombor 465 ok", ucap Tuan Imaz kepada Hakmal...

Kereta Alza yang berwarna ungu itu terus memecut atas jalan raya selepas semua orang turun dari perut kereta itu kecuali Tuan Imaz...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 20, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

nafsu perwiraWhere stories live. Discover now