Permulaan 🌸

4.1K 17 0
                                    


'Pinnnnnnnnnnn'

Bunyi hon kereta yang mengejutkan perempuan yang berlari ketika melintas jalanraya . Hujan membasahi perempuan yang menutup kepalanya dengan buku .
"Astagfirullah", lantas kakinya terhenti ditengah jalan akibat dihon sebentar tadi .

Lantas dia toleh ke kereta Honda CRV itu, terpampar wajah seorang lelaki yang merenung tajam ke arahnya . Tanpa membuang masa , Fatimah meneruskan niatnya untuk berlari ke seberang jalan.

"Uhh?! Dia blah macamtu je ? Boleh meninggal kalau aku langgar dia tadi . Ahh biarlah dia " bermonolog dia seorang diri . Mereling jam ditangannya "dah lambatni.."
Lelaki itu meneruskan perjalanannya ke kampus .
__________

Tercungap-cungap Fatimah dibangku kerusi dalam kampus .
"Em dah basah habis aku ni , buku pun sama . Apalah nasib aku harini " katanya seorang diri.
Sambil memerah baju jubahnya yang basah terkena lopak air ketika dia berlari tadi .

Perlakuannya dilihat oleh sepasang mata yang berjalan di kawasan Fatimah duduk .
"Alahai kesian pulak tengok dia, takpalah lagipun ujian seorang pelajarkan ? Huhu" kata Hafiz seorang diri . Cepat-cepat dia bergegas kerna lambat untuk melaporkan diri harini .

First day ,pun dah lambat .
Apa nak jadi dengan diri kau Hafiz oi !

---------
Setelah selesaikan urusannya di pejabat , Hafiz memilih untuk pergi ke cafe untuk melapikkan perutnya yang bernyanyi dari pagi tadi.

Penuh! Ramainya orang kat sini ,dahla aku nak cepat ni . Takpalah makan roti dulu lah , Hafiz melangkah kaki ke kiosk yang menjual roti . Matanya yang ralit melihat telefon pintarnya , kononnya mengapai roti tapi ...

"Ehhhhhhh !!!" Terkejut dengan tindakan sendiri . "Maaf!!!" Serentak Fatimah dengan Hafiz bersuara. Fatimah yang menarik tangannya dari dipegang ajnabi , tersentak dengan kelalaian dirinya . Alahai Hafiz apa yang kau buat niii .

"Saya minta maaf , maaf sangat-sangat" ujar Hafiz kepada perempuan yang dia terpegang tangan itu .

Fatimah mengangguk .

Hafiz rasa macam aura dingin di situ , baik dia pergi . Tapi dalam fikiran dia "gadis tu bukan ke yang lari dalam hujan tadi?" , mungkin kalini je jumpa dia . Penyedap hati Hafiz yang malu dengan tindakan diri sendiri tadi .

Halalkan Aku✨Where stories live. Discover now