Cubaan🌸

2.5K 18 0
                                    

"Hmm mana diorang ni? Kuliah takhadir , pergi manalahhh ?" Bermonolog Fatimah seorang diri . Menunggu kawan-kawannya memang sah ! Tido kat bilik lagi ni.

Cepat-cepat dia mengemas buku , melihat rakan-rakan sekelasnya yang sudah meninggalkan dewan  tersebut . Dia masih di dalam , melihat 'Whatsapp' untuk menghantar mesej kepada Zarina.

'Eh ,online  rupanya budak ni . Kelas tak datang' ,tak sempat dia hendak menghantar mesej . Zarina dah offline pulak , nampak sangat cuak. Alahai , nak kena ni. Baik dia pergi check kawan-kawan dia kat bilik kalau tak memang mereputlah dia kat sini sorang-sorang.

Baru dia nak tolak pintu dewan tu , bunyi macam dia hentam orang . 'Uishh siapa pulak yang aku hentam nii' risaulah mesti sakit punya alamak .

Azman yang mengusap dahinya yang dihentam pintu tadi sedikit rasa geram muncul dalam hati.
"Hoi! Janganlah tolak kasar sangat" Azman bangun memegang pintu dewan yang terkena padanya. Melihat muka Azman yang terjatuh , Luqman ketawa "Alah , sikit ja pun " . Azman menjeling rakannya .

"Allahu, maaf-maaf  tak sengaja" Fatimah keluar dari dewan itu untuk melihat si empunya badan yang mengadu sakit. Masaklah dia rupanya Azman ,rakan kelasnya.

"Lerrrrr , Timah ka ? Hahaha ganas sampai pintu pun hang hentam . Takpa Man ni memang lembik sikit " , Luqman membantu Azman untuk bangun . Fatimah yang masih rasa bersalah hanya mengangguk .

" Hm, tepilah bagi aku masuk nak ambil barang ni" , Fatimah mengangguk faham dan memberikan ruang untuk lelaki itu masuk ke dewan . Dia segera meninggalkan ruangan itu tanpa meminta diri , cepat-cepat dia berjalan .
Luqman hanya memerhati gadis ayu itu pergi .

'Ya Allah ,cantiknya dia ' Luqman tersenyum sendiri.

———————-
Zarina yang masih membaringkan diri di katil , mendengar tombol pintu akan ditolak oleh manusia yang sangat dikenali . 'Dah agak mesti cari aku ni hahaha' , Dia berpura-pura tidur .

"ZARINA! sudah aku tau ni taktik lama kau " , Fatimah menampar perut sahabatnya itu.
"Aduh ,Imah sakit . Yelaa aku bangun " , memahami keadaan sahabatnya ,dia memeluk Fatimah . " Hehe,aku malas harini . Diorang cakap pensyarah baru , tu yang aku malas nak g kelas " luahan Zarina tidak diendahkan .

"Kau tahu tak harini macam-macam jadi kat aku tau . Dahla sorang-sorang weh ! Janganlah biar aku sorang-sorang kat kelas " marah Fatimah .
" Sorry baby, yelaaa tapi harini takda kelas lainkan? Sambung tido jom" , Zarina menarik selimut untuk sambung tidurnya . "Who's tell you abt this? Bangun laa ada kelas lain japg kul 12 nanti " Fatimah merentap kain selimut itu .

Zarina mengeluh .

"Kelas lagi? Aaaaaa yela aku nak mandi . Kau tunggu aku kat sini " , sambil dia mengemas barang mandian dan keluar dari bilik mereka .

Fatimah melihat mesej yang baru terima dalam 'Whatsapp' , hmm banyaknya mesej .

Melihat ada mesej baru dari abangnya , si Idham.

Abang Am: After class , ikut abang .
Imah : kelas imah habis pukul 3 petanglah .
Abang Am : takpe , abang tunggu . Lepas kelas cepat2 call , abang am tunggu kat pejabat .
Imah: kita dua je ke? Boleh tak nak bawa Ina sekali hehehe.
Abang Am : ikutlah.bye.

Dah offline? Baru nak tanya pergi mana alahai . Melihat Zarina masuk ke bilik , segera dia memberitahu Zarina untuk menemaninya keluar dengan abangnya .

Respon aku 'thumbs up' .

——————-

Setelah tamatnya kelas mereka , Fatimah terus menelefon abangnya .

"Korang tunggu kat parking kereta kat Blok B "Idham memberitahu adiknya.

Halalkan Aku✨Where stories live. Discover now