FIFTH KILL 🌈

392 55 5
                                    

"Semua berkumpul!"

Mereka semua masuk kedalam kelas itu dengan terketar-ketar.

"Macam mane game ni? Best? Mestilah best kan?"

"Sekarang masa perbincangan. Bermula sekarang!"

"Korang okay?" tanya seungwoo.

"Tak ! Aku tak okay!" jawab taehyun.

"Haah , kitaorang tak okay " minhee melilau - lilaukan matanya mencari seseorang.

"Jun..ho mana?" tanya minhee.

"Junho dah mati" jawab beomgyu.

"Camne kau tahu haah?" seungyeon mengangkat keningnya.

"Sebab aku nampak dia kena bunuh dengan werewolf"

"Aihhh! Aku dah kata! Jaga junho! Budak tu blur sikit. Cakap pun cam robot!" marah eunsang.

"Sabar lah wey, aku tahu kawan baik kau dah mati tapi mesti ada sebab dia mati kan?" wooseok mengurut lembut bahu eunsang.

"Weh, korang! Makin ramai yang mati ni!" yeji mengira bilangan ahli yang berada disitu.

"Siapa yang mati?" tanya hueningkai.

"Eh, kai! Camne boleh hidup?" tanya yeongjun.Dia tidak perasan hueningkai yang berada disebelahnya.

"Adalah,btw aku nak ucapkan terima kasih dekat orang tu" hueningkai menghadiahkan senyuman pada yuri.

"Berapa orang dah mati? " tanya yena.

"Junho, dongpyo, yohan, eunbi,minju,hitomi,yujin,soobin, ryujin dan yuna.. Semua sekali 10 orang" kira dohyon.

"Taakan kita nak biarkan werewolf ni terus bunuh kita! Kita kena bertindak" chaewon memberikan kata semangat kepada kawannya.

"Jangan beri semangat,kalau kau pun werewolf!" marah hyewon.

"Apa bukti kau, aku werewolf?" cabar chaewon.

"Korang , ada lampu suluh?" tanya hyewon.

"Aku ada!" hangyul menyerahkan lampu suluh sebesar tapak tangan.

Hyewon segera menyuluh baju chaewon.

"Oh ,aku jumpa buktinya" hyewon menyuluh baju chaewon dan terdapat sisa darah ditepi bajunya.

"Best bunuh orang?" tanya hyewon.

"Apa maksud kau!" chaewon mula mengelegak.

"Tu, baju kau dah tunjuk dekat aku yang kau tu werewolf. Dan ni" hyewon menunjukkan sekeping kertas yang ditemuinya.

"Mint chocolate"

"Bukan ke kau suka ice cream mint chocolate. Ke.. Aku salah chaewon?" hyewon memberikan senyuman yang sinis buat chaewon.

"Untuk pengetahuan kau!bukan aku werewolf. Bukan aku seorang yang suka ice cream mint chocolate! Mungkin dari group lain pun sukakan ice cream tu!"

"And one more thing! Baju aku ni terkena darah eunbi! Masa aku jumpa dia dengan dongpyo dah mati dekat koridor!" terang chaewon.

"Werewolf , biasalah suka belitkan cerita,hm? Kesian kau tak ada orang nak backup" balas chaeyeon.

"Okay, kalau aku bukan werewolf. Aku akan pastikan korang kena makan werewolf untuk hari keesokannya. Biar korang rasa , apa yang aku rasa!"

"Korang tak rasa ke orang lain?" tanya hangyul.

"Dah memang dia ni! " tunjuk hyewon.

"Haah! Memang aku werewolf! Kau tak puas hati?" balas chaewon.

WEREWOLF GAME [ X1 , TXT , IZONE , ITZY] Where stories live. Discover now