Inleiding.

4 1 1
                                    

Dit verhaal gaat over vier kinderen die stuk voor stuk iets ergs hebben meegemaakt. Om specifieker te zijn iets ergs in betrekking van een van de elementen, water, lucht, aarde, vuur. Alle vier hebben ze hierbij een trauma opgelopen voor het leven. Om van hun trauma af te komen gaan ze naar een bekende en dure psycholoog. Deze psycholoog heeft al vele mensen succesvol geholpen.
Het verhaal is geschreven vanuit het perspectief van de kinderen zelf. Het speelt zich af in de USA waar op dit moment grote chaos heerst. De mensen bereiden zich voor op de derde wereldoorlog die er zeker aan zit te komen. Iedereen is alleen maar bezig met zichzelf en hoe ze zichzelf zo veilig mogenlijk kunnen houden. Niemand denkt aan de arme en oudere mensen. Ook de zieken lijken vergeten te zijn. Natuurlijk word er door familie en vrienden op ze gelet maar er zijn ook vele mensen die geen familie hebben om ze te helpen nu het zo slecht gaat met het land. Gelukkig zijn er zelfs nu het zo moeilijk is ook mensen die oog hebben voor de andere mensen. Ze noemen zichzelf de buitenstaanders. Deze groep bestaat vooral uit arme kinderen en volwassenen. Ze helpen elkaar zo goed mogenlijk omdat ze weten hoe het is om weinig te hebben. Ze delen voedselpakketten uit aan mensen die geen geld hebben om zelf voorraden aan te leggen. En praten met elkaar om een gevoel van samenhorigheid op te wekken.
Veel mensen proberen de oorlog voor te zijn. Ze willen niet meemaken dat de wereld ten onder gaat aan geweld. Het zelfmoord percentage is hierdoor zo gestegen dat de paniek toeslaat bij de overheid. Ze proberen uit alle macht zelfmoord onmogelijk te maken. Touwen worden niet meer verkocht zonder een vergunning. Bij bruggen en treinsporen zijn constant mensen aanwezig. Medicijnen mag je niet meer kopen als je geen doktersverklaring hebt. En zelfs dan mag je er niet meer meenemen dan nodig is. Kortom alles word uit de kast getrokken om maar zo veel mogenlijk mensen in leven te houden. Als je misschien dacht dat de overheid oog had voor het normale volk mag je dat wel weer gauw vergeten. De enige reden waarom er zoveel aandacht is voor de mensen is omdat de overheid een zo groot mogenlijk leger op de been wil brengen. Alle mensen die kunnen worden uit hun huis gehaald en ingelijfd als soldaat. Hieruit blijkt wel weer hoe egoïstisch de mensen in deze tijd zijn. Alles wat iedereen doe is voor zichzelf. En daarmee begint ons verhaal.

de elementenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu