[ f o u r ]

974 122 0
                                    

Lee juyeon berjalan mendekati chaewon dan hyemi dengan gaya tangannya kekal di dalam poket.

“apa masalah dekat sini?”. soal juyeon, hyemi yang mengepung chaewon sudah terkejut.

“erm, tak ada apa..”. jawab hyemi kalut-kalut, kerana takut juyeon nampak dia menampar chaewon tadi.

Juyeon memandang wajah chaewon, pipi gadis itu sedikit merah disebelah kiri.

“ini pasti soal hadiah sampah kau tu kan?, aku memang tak akan terima sampah..”. ujar juyeon dihadapan hyemi, terbeliak matanya mendengar kata-kata juyeon.

Juyeon memegang pergelangan tangan chaewon, lalu menarik gadis itu pergi dari situ.

Chaewon hanya mengikut langkah tarikkan dari juyeon.

•••

“kenapa kau biar dia pukul kau?”. soal juyeon pada chaewon.

Chaewon terdiam, tak tahu bagaimana mahu menjelaskan.

“kau nak terus jadi bodoh?, seronok kena buli?”. kata-kata juyeon buat chaewon membisu.

“woi, asal? dah bisu?”. juyeon tersenyum sinis memandang chaewon yang hanya diam.

“samada saya menurut atau membantah, perkara akan tetap sama..saya akan tetap menjadi bahan buli mereka..”. chaewon menggenggam penumbuk disisi.

“maksudnya kau lemah?”.

“awak pun sama macam mereka..”. chaewon sudah mahu melangkah pergi.

“kalau kau tak lemah, sepatutnya kau balas kata-kata mereka dan pertahankan maruah kau..kau juga ada hak atas diri kau.. jangan pernah lemah dan jatuh hanya kerana pangkat atau nama..”. chaewon hanya mendengar kata-kata juyeon sebelum melangkah pergi.

🍓

—tbc.
—vote.
—comment.

[c] • Cold Hearted • lee juyeon.Where stories live. Discover now