[ t w o ]

1.2K 133 4
                                    

Min chaewon tersenyum comel apabila dia melihat lelaki yang menjadi pelajar baru dikelas nya itu.

Ianya lelaki yang sama menyelamatkannya tempoh hari.

“juyeon, kamu boleh duduk di sebelah chaewon..”. beritahu cikgu park setelah juyeon memperkenalkan dirinya.

Chaewon makin tersenyum, chaewon comel dengan gaya rambut half bun dan rambut hadapan yang menutupi dahinya.

Juyeon mula duduk disebelah chaewon, beg hitamnya disangkut pada kerusi yang diduduknya.

“annyeong!”. sapa chaewon gembira, namun dibalas dengan jelingan tajam.

“awak ingat saya tak?”. soal chaewon pada juyeon, dahi juyeon sudah berlapis.

“awak yang selamatkan saya dua hari lepas..”. beritahu chaewon dalam nada berbisik pada juyeon, kini kening juyeon terangkat.

Juyeon menoleh ke sisi memandang chaewon, wajahnya tetap sama. dingin.

“jangan beritahu sesiapa,”. pendek jawapan dari juyeon, chaewon hanya mengangguk.

Juyeon beriak biasa, gadis naif ini buat dia rimas.

•••

Surat dengan samput merah jambu beserta kotak hadiah dihulur pada chaewon, chaewon mengangkat muka memandang hyemi dihadapannya.

“untuk apa ni?”. soal chaewon pada hyemi.

Hyemi merupakan pelajar popular di sekolah ini.

“bengap, aku nak kau bagi surat dan hadiah ini pada juyeon.. cakap ianya dari aku dan aku nak berkenalan dengan dia..”. hyemi tersenyum megah, dia dapat rasakan juyeon tak akan menolaknya.

“eo, kenapa awak tak bagi sendiri?”. soal chaewon lagi.

“jangan banyak tanya, bodoh!”. dahi chaewon ditunjal oleh hyemi. chaewon cuma menurut.

🍓

—tbc.
—vote.
—comment.

[c] • Cold Hearted • lee juyeon.Where stories live. Discover now