* 15 *

11 2 10
                                    


Bazı insanlar, 

Bazen, 

Bazı konularda,

Kendi kendini esir hale getiriyor...

Bundandır ki;

Her ne kadar özgür olduğu düşünülse de,

İşte O insan, o konulardaki esaretinden dolayı asla özgür olamıyor......

                      Her bireyin yaşamında mutlaka kendini kısıtladığı, yapmak isteyip de yapamadığı bir çok şey var. Buradan anlaşılmasın ki; ahlaka aykırı kötü olgulardan bahsetmiyorum. Burada verebileceğim örneklerden biri düşündüklerini ya da hissettiklerini kelimelere dökerek istediği gibi paylaşamaması olabilir. Bu aile içinde de olabilir yakın sosyal çevresinde de.

                      Esirlik konusunda çevrenin etkisi büyük, ancak olay biraz da insanın kendisinde bitiyor. Maalesef içimizdeki paylaşamadığımız için de anlaşmazlıklar ve çatışmalar kaçınılmaz oluyor. Ki bu en basit örneklerden biri.

                      Belki tamamen alakasız bir örnek olabilir ama aşağıdaki örneklerle aynı konuya biraz daha açıklık getireceğini düşünüyorum.

                     Bir yakınınıza herhangi bir konuda yalan söylediniz. Ama bundan dolayı da sürekli huzursuzsunuz. Ne oldu? Kendi kendinizi yalana esir ettiniz.

                     Sigara içiyorsunuz diyelim.  Toplumsal alanlarda çevreye saygılı olarak bunu yapmanıza karşın, yakın çevrenizdeki baskı nedeniyle kendi yaşam alanınızda gizlice yapıyorsunuz. Özgürlüğe hevesli ruhunuz ise sizi toplumsal bir alana çekiyor.

                      ''Düşünüyorum. Öyleyse varım''. Düşünüyorsunuz ama varlığınızı kabul ettiremiyorsanız demek ki aslında siz yoksunuz diye bir varsayımda bulunsak ne kadar doğrudur tartışılır ama aynı zamanda var olduğunuz da tartışmaya açıktır................


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 05, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ben, sen, o, biz, siz, onlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin