Aq sedih?!

54 4 0
                                    

Aq sdih?. Yeah..aq sedih..aq sdih krna slh memilih jalan..aq sdih krna bodoh meninggalkan seseorg yg begitu menyayangi aq seadanya. Tapi,apakan daya nasi sudah menjadi bubur. Tapi aq berharap yg bubur itu dpt bertukar kembali menjadi nasi. Aq sungguh menyesal. Jika dlu aq melayannya dgn baik,jika dlu aq tidak terlampau ego,jika dlu aq melihat pengorbanannya untk aq,aq tidak akn menyesal seperti ini.

Tapi,apakn daya...nasi sudah menjadi bubur..mknn sdh menjadi najis. Sekali pun aq merayu untk kembali bersamanya,dia tidak akn mengendahkn ku lagi kerana dia begitu kecewa akn sikapku yg bertindak melulu sehinggakn sanggup memutuskn hubungan dgnnya krna lebih memilih seseorg yg hnya berpura-pura sukakn aku kerana ingin membalas dendam yg lama.

Kerana begitu kecewa,3 hari aq tidak menyentuh makanan. Hidupku hnya dgn memegang telifon melayari internet dan berbalas msej  kwn-kwnku untk menghilangkn rsa menyesal dlm diri ini.

Semasa aq sdng sibuk berbalas mesej dgn kwnku yana,tiba ii terdetik untk membluetick msejnya. Tujuan aq hnya untk mengembirakn diriku. Jht btul aq kan?😂

Selepas itu,aq melihat story whatapps kwn-kwnku. Tiba-tiba,semasa sdng melihat story mereka,mataku tertarik akn gmbr seorg lelaki yg dipost oleh adik juniorku Biyla.

Dlm hati aq,

Hensem jgk mamat ni. Body dia cntik arr..try mintak no. Dgn biylalh.

Aq:biyla..hensemnya laki tuh..meh no. Dia kak lin nk😍

Biyla:hahahah..tu abg biyla kak lin. Jp

Biyla bgi no. Abg dia pdaku. Aq hnya save no. Abg dia tapi tidak menghantr cht atau sebaliknya.

Kata hati
Rsa mls pulak nk hntr msej. Biarkn jelh.

Tiba-tiba...
Ting ting ting!
Aq terkejut.
Aik..mcm bunyi msej je..kacau daun betullh aq nk tido pun tak senang.

Aq melihat pada skrin telifon aq.

Aik,sapa ni?x knl aq..no. yg tak di kenalilh..

??:slm. Boleh berkenalan. Ni adlin kn?

Aq:iye..ni sy..ni sapa?

??:ni abg biyla..save tak no. Sy?smpaikn sy pun x knl.

Aq:ops..sorry..sy dh save no. Awk dh..mungkin problem whatapps sy kut.

??:ouch..ok..awk nama apa pda no. Sy?

Aq:sy save firdaus. Dan itu mmg nama awkkn?

Firdaus:btul dh tu nma sy firdaus. Panggil sy Aus je. Nk panggil syg pun boleh.

Aq:eh..hahah..boleh jgk..hahh

Firdaus:eh..hahhaha..btw..sy msej awk nih,x mrh dkt pak we awk ke?

Aq:pak we?x delh..sy mna ada pak we. Single. Nape?nk jdi pak we sy ke?hahha.#gurau

Firdaus:ehh..boleh ke?hahahah..sy pun single. Kalau awk sudi terima sy. Sy beribu-ribu kali sudi.

Aq:sy ok je,aslkn awk sudi terima sy seadanya dan fhm sy..dan tak curang dgn sy😘

Firdaus:ok..sy sudi..jdi skrng nih..biy dh jdi

Aish..main panggil biy syg plk dh..kekoklh aq😐. Aq termenung 2/3 minit sebelum membalas msej dia. Dalam fikiran aq,"tak pe syira,mna thu dgn keberadaan dia kau boleh lupakn haikal. Haikal pun dh bhgia dgn kekasih dia. Jdi kau kna move on!. Yeah!!boleh".

Tujuan sbnr syira terima firdaus bkn krna ingin melupkn haikal,tetapi mmg dia dh jatuh hti dgn cra firdaus.

Aq:ok biy. I love u

Firdaus:i love u too

Dgn sng syira melafazkn kata ii hikmah itu sdngkn sblm ini untk dia melafazkn kata ii hikmah itu kpda sesiapapun sngt sukar sekali.

Setelah itu,beberapa bulan kemudian hubungan di antara syira dan firdaus semakin rpt. Dan lama kelamaan syira dpt melupakn rsa syg dan kasih yg prnh hdir kpda haikal dan skrng..dia merasakn yg dia kini syg pda firdaus.

Firdaus pndai melayani aq,firdaus thu akn diri aq,firdaus dpt membaca fikiran aq,firdaus sentiasa ada ketika aq perlu,firdaus sentiasa buatkn hidup aq bhgia. Mkin aq mengenali firdaus..mkin aq cinta pdanya..dan merasakan ingin hidup bersama firdaus.

Suatu hari . .
Aq:biy...minggu dpn dh start sklh dh. Mesti syg mkin busy..sbb syg akn menduduki spm thun dpn😢. Mesti x dpt spent time mcm ni lgi dgn biy.ermmm😢

Firdaus:btul jgk..ermm..xpelh syg..buat yg terbaik tau thun dpn..biy pun thun dpn spm jgk tau😛jgn ingt syg je spm.

Aq:iye tak ye jgkkn..hehehe. syg lupa yg kita sama umur. Love u biy.

Firdaus:love u so much too❤. Buat yg terbaik tau..biar kita sama ii berjuang and kita sama ii berjaya tau💪

Aq:ok biy. Love u.

Tiba-tiba...

Kakak!turun bawah kejap,umi nk ckp sesuatu.

Aq terkejut. Apa yg umi nk ckpkn smpaikn jerit ii? Macam pnting je. Kna cpt ii turun nih.

Aq turun ke bawah dan menuju ke arah umi.

"knapa umi panggil kakak?". Aq

"umi nk kakak kahwin dgn tunang kakak minggu dpn.". Umi

"tunang?!bila msa kakak ada tunang?umi..jgn main ii..kakak thun dpn spm tau.". Aq

"iye..umi thu..kakak sbnrnya dh tunang sejak kecil lgi. Krna wasiat arwah tok yang.".umi

"apa ni umi?!kakak x nak!. Kakak x nk kahwin..kakak muda lgi😢. Lgi pun kakak dh ada kekasih." Aq

"pndai dh skrng lwn ckp umi ye?! Kan umi x bnrkn kakak bercinta. Apa ni kakak?!ok..x de..x kira apa-apa pun..minggu dpn kakak kahwin..persiapan dh siap dh semua. Ini murtamad!. Calon suami kakak adalah kwn baik kakak msa kecik-kecik dlu. Umi pasti yg kakak akn bhgia. ". Umi

Aq menangis. Apa semua ni?!aq..aq sygkn firdaus..tak..aq hnya nkkn firdaus..

Siapakah yg akan syira kahwin?nntikn episod strusnya.

Aku Keliru!Where stories live. Discover now