Aq terima nikahnya Nur Amira syahira bt Mohamad shahrul dgn mas kahwinnya RM5000 tunai...
Abah menanyakn kepada saksi adakah sah atau tidak. Dan saksi menjawab....
Sah! Sah! Sah!
Dengan sekali lafaz aq telah menjadi isteri kepada Aidip mamat annoying a.k.a musuh ketat aq. Aishh..ingtkn jwpn mummy setuju dgn pndpt daddy..rupa-rupanya...
Imbas kembali perbincangn perkahwinan aq dan aidip.
"Mcm ni..mummy pikirkn juga kta-kta korang smua..mummy rsa..korang kawin minggu dpn tpi wedding lps spm. Kiranya korang kahwin gantung.". Mummy
Maksud mummy?!
Aq dan aidip bertanya dgn serentak. Asllh si aidip nih asyik buka mulut sama je dgn aq hah?!geram lak aq!
"Maksud marie tu mcm ni..korang kahwin minggu dpn..lps akd nikah tuh..korang kna tinggal asing-asing. Tulh org panggil kahwin gantung". Umi
"Ooo..". Aq
"Ooo.. eh! Ada ke camtu?mna boleh..".aidip
"Ada..boleh..lgi pun korang x leh kahwin lps spm..dlm perjanjian..korang kna kahwin sblm msuk umur 17 thun. Adqkn 1/1 dh ckup umur 17 thun..jdi..kna kahwin sblm msuk 1/1/XXXX. Fhm?". Mummy
"Ermmm...ok mummy😷.adq fhm.". Aidip
Jdi..keputusannya..kahwin minggu dpn dan majlis lps spm!.
Mummy dan umi berkata serentak dan dlm msa sama daddy dan abah tersnyum melihat gelagat isteri-isteri mereka yg teruja itu.
Tpi..aq yg stress ni!aishh..jdi jgk kahwin😬stressnya!. Si aidip ni aq dh nmpk muka pasrah dia. Mknanya..kahwin jgklh aq dgn aidip .aish...stress gila pig ini!
Tiba-tiba aq merasakn yg ada satu tngn menyentuh daguku dan mendongokkn sedikit daguku.
"Knapa x aminkn lgi doanya syg?erm?knapa?hah! Ambik kau..berangan lgi..hahah..". Aidip
"Aduh!skit bongok!tngn ke chopstik tngn kau ni hah?!skit gila..". Aq
Bru je terkedu bila dia panggil aq syg..tpi bila dia jentik dahi aq trus rsa nk kick je prut dia. Apa ke bongok si aidip nih. Bru beberapa minit jdi suami aq dh buli aq dh..aishh..kalau seumur hidup aq dgn dia..x thulh aq mcm mna..jdi kuli dia kut aq nih. Tpi nsib baik jgk dia tgur aq..kalau tidak smpai ke esk duk tadah tangan berdoa walhal dah lama dh doa abis.
Ehem ehem ehem! Nk tenung muka isteri dgn suami lama ii kjp lgilh ye. Sbb cincin ni x berjalan masuk ke jari korang dua.
Tiba-tiba ada suara mak cik mna entah duk tgur kami dua. Malu siot!
Aidip pun trus ambik cincin dan sarungkn ke tngn aq dan aq juga sebaliknya. Asl ketar tngn aq sarung cincin? Aidip rilek je sarung cincin kat tgn aq. Aishh..ni x leh jdi..mesti aq kna buli dgn si aidip nih. Aishh...benci aq! Tpi..x baik benci suami..tpi,lantak kaulh aidip dpt isteri cam aq nih!
"Ok good..dip kau ciumlh lma sikit dahi isteri kau tu,dh halallh weh..ok good. Now jom kita keluar ambik gmbr dkt ats bukit sana.". Cameraman
"Ok jom!eh!x yahlh..nnti weddinglh..ambik gmbr di selfiepot je." Aidip
Nasib baik si aidip ni fhm tnda isyarat mata aq yg x nk ambik gmbr luar rmh tkut kwn-kwn aq thu aq kahwin dgn dia. Ni pun kawan-kawan aq duk tnya ada mjlis apa di rmh aq smpai rmai mcm tu sekali. Ni kes si adq aq yg kedua lh nih buat story ig psl suasana rmh aq. Nsib baik x nmpk aq. Sial punya bdq! Aishh..sbr jelh..nsib syg adq.
Nsib baik jgk cameraman ni x bnyk songeh..ikut je kta si aidip ni. Dh cameraman tu abg dia..mmg ikutkn jelh apa yg adq bongsu nakkn.
Semasa aq dan aidip berjalan beriringan untk ke selfiepot tiba-tiba dtng plk minah-minah hamlau yg pakai bju x ckup kain nih.
YOU ARE READING
Aku Keliru!
RomanceAdakah aq hrus meneruskn hubungan ini ataupun memutuskannya? Sdngkn dia begitu menyayangiku dan begitu jga aq. Tetapi adakah kerana kisah silamnya membuatkn aq harus menghukumnya dengan meninggalkan dirinya untk kebaikan aq? Atau kekal bersamanya un...