*Noeul Park Campground*
Aku memandang sekeliling Noeul Park Campground yang cantik itu dengan perasaan gembira.
Aku tak pernah pergi campfire. Hahaha. Serius tak pernah. Ni first time aku pergi camp. Mungkin disebabkan diorang semua aku secara sukarelanya melibatkan diri dalam camp.
•
•
•
•
•Aku mendongak ke langit melihat tirai malam yang dihiasi berjuta-juta bintang. Bulan yang bersinar menjadi latar belakang bintang-bintang tersebut.
Aku mencari para sahabatku yang lain.
"mana diorang semua ni.. Tak kan aku sesat...hiks hiks." aku mulai resah.Kanan kiri depan belakang ku hanya semak-samun. Aku menjadi buntu.
Almaklumlah first time join camping dalam hidup aku. Memang patutlah aku sesat. Hiks hiks. Ni lah aku tak suka. Aku tak nak pergi campfire.
Aku pun meredah semak-samun mencari jalan keluar.
Aku ternampak unggun api lantas dengan pantas aku terus berlari ke arah unggun api tersebut.
"Huh huh huh... "aku tercungap-cungap kepenatan. Aku agak terkejut.
Mana taknya aku terkejut. Boleh pula jumpa 13 jejaka tampan sedang campfire kat dalam hutan ini.
Aku bersyukur sangat dapat jumpa diorang. Yelah mana taknya aku sesat ni wei. That why aku benci campfire.
I HATE CAMPFIRE!!!
Wonwoo pun menegurku. "Awak MinMin bukan? "
"H-haaah" aku mengangguk perlahan. Aku memandang mereka dan agak terkejut.
"seventeen? " aku pelik.Mingyu datang ke arahku terus membawa aku duduk bersama mereka.
Aku terus duduk di tempat mereka berkumpul di unggun api ini. Aku melihat mereka 13 orang satu per satu. Dan mereka hanya melihatku. Pandangan mereka membuatku terpaku.Suasana dan cuaca di campfire itu menjadi sebuah kenangan indah buatku yang benci akan campfire ini.
Aku hanya memerhati gelagat mereka. Gelak ketawa mereka. Cerita pendek mereka kongsi bersama.
Aku bahagia bila tengok diorang. Tenangnya. Kalau boleh aku nak sangat hidup dengan diorang.
Dino mula bersuara, "MinMin dengarkanlah lagu yang kami nyanyi ini."
Lagu yang mereka nyanyikan itu membuatku rasa tenang dengan langit malam yang bersinar terang. Nyalaan unggun api juga lagi menerangi kami.
Lagu yang mereka nyanyikan menjadi saksi aku bersama mereka.
Malam itulah kami berkongsi cerita dan gelak ketawa.
Dalam unggun api yang memercik satu per satu, aku boleh nampak kenangan kami bersama. Aku mulai sedar bahawa campfire ini merupakan perkara yang menyeronokkan dan mengeratkan hubungan persahabatan dengan utuh.
Hari larut malam.
Aku mula kepenatan.
Seungkwan membisik di telingaku.
Apa beza awak dengan bintang?
Aku tahu sangat jawapannya.
Saya lagi bersinar daripada bintang. Betul tak?
Seungkwan menggelengkan kepala.
Tidak... Awak satu-satunya bintang di hati kami manakala bintang pula beribu-ribu di langit malam.
Pickup line ke apa syiak...
Lagu yang kami buat bersama ini
Saya harap awak tidak melupakannya...
Kami harap lagi ini menjadi peneman awak semasa Campfire nanti...Dahiku berkerut. Dan mataku mula berat untuk melelapkan mata. Lalu aku tertidur di bahu Seungkwan.
•
•
•
•
•Aku pun terbangun dari tidur. Dengan keadaan ku yang masih longlai...aku melihat jam dindingku lalu terus bersiap-siap untuk campfire.
Tiba-tiba aku teringat mimpi semalam seperti benar-benar berlaku. Mimpi itu membuatkan aku sedar bahawa CAMPFIRE merupakan kenangan indah bersama sahabat.
Dengan lantas aku mempercepatkan langkah bersiap untuk bercampfire. Kerana Seventeen aku pergi ke campfire. Kerana Seventeen aku sedar saat terindah bersama kawan. Kerana Seventeen hidup aku berubah.
Tbc...
Sorry chapter ni membosankan ye. Btw thanks baca and vote. Kalau nak tahu apa yang berlaku... Ah silalah tunggu chapter yang seterusnya ok.
YOU ARE READING
𝟣𝟩𝒸𝒽𝒶𝓉 |SVT •[ѕℓσω υρ∂αтє]•
Fanfic17chat merupakan sebuah aplikasi messenger yang digunakan untuk bermesej dan bertemu ahli seventeen. •Aplikasi ini digunakan untuk memenuhi kehendak CARAT yang ingin bertemu dengan idola kesayangan mereka. •Adakah 17chat ini realiti bukannya mimpi...