Pagi yang segar menerangi bilik Haeyoon. "Haeyoon~ bangun~" kedengaran suara mamau Younji memanggil Haeyoon untuk bangun.
"Bagi Haeyoon lima minit lagi ma" kata Haeyoon sambil menutup mukanya mengunakan bantal. "Ni aku la Youngji, eomma dah pergi beli barang dapur" kata Youngji. "Bagun la nanti lambat" kata Youngji sambil mengoyang-goyangkan badan Haeyoon.
"Hmm ya la. Unnie makan la dulu, Haeyoon nak bersihkan badan jap" kata Haeyoon mengarahkan kakaknya.
"Yala ~" kata Youngji.
SKIP..
"Haeyoon-shi, makan" panggil kakaknya dari dapur. "Hmm, Haeyoon tak lapar la. Babai unnie Haeyoon pergi dulu! Muah love u!" kata Haeyoon berlalu pergi.
Dalam perjalanan ke sekolah..
"Eh tu Soobin kan?" bisik Haeyoon sendiri. "SOOBINIE!~" kata Haeyoon berlari dari belakang lalu memeluk Soobin.
(untuk pengetahuan semua Soobin dan Haeyoon dah lama berkawan sejak dari kecik pula tu. so peluk-peluk tu dah biasa bagi mereka)
"Hmm" balas Soobin berjalan tanpa menghiraukan Haeyoon. "Omo! Soobin-ah jangan la merajuk lagi pasal semalam~" kata Haeyoon sambil membuat muka aegyonya.
"..." Soobin hanya berdiam diri dan masih merajuk. "Ala mianhae oppa~" sekali lagi Haeyoon membuat aegyo nya dan Soobin tidak mampu menahan.
"Janji dengan aku, jangan buat aku macam tu lagi. Sakit tau tak telinga aku kau teriak semalam. Kalau tak aku tak akan bercakap dengan kau lagi" kata Soobin mengugut sahabatnya dengan senyuman yang menimbulkan dimples si Soobin.
"Okey my bunny~" kata Haeyoon memberikan senyuman manis kepada Soobin.
(untuk pengetahuan semua *lagi*, Haeyoon dah lama ada hati kat Soobin. Sejak dari umur dia 5 tahun pula tu)
"Ehh tu bukan ke Jisoo?" kata Soobin tersenyum riang melihat Jisoo dlam perjalanan ke sekolah berseorangan. "Hurm, dia la tu" kata Haeyoon. "Bye cutie jumpa kat sekolah!" kata Soobin meninggalkan Haeyoon di belakang dan Soobin berjalan bersama² dengan Jisoo.
"I'm alone again, aish" keluh Haeyoon, Haeyoon memang suka speaking kalau keseorangan.
Tiba-tiba, bahu Haeyoon di sentuh, Haeyoon menoleh dan melihat Jungkook. "Hey Haeyoon-shi! Jalan sorang-sorang lagi ka? Soobin mana? HEHE" usik Jungkook berjalan bersebelahan Haeyoon.
"Tu dengan Jisoo" kata Haeyoon berlalu sambil melihat ke bawah. "Ala, kau masih berharap dengan Soobin tu ka? Kau tak tau ke dia tu dah ada crush?" kata Jungkook. "Aku tau la, tak payah sebok boleh tak?" balas Haeyoon kepada Jungkook.
"Haeyoon, kau terima la aku. Tak guna la kau berharap dengan Soobin tu, dia suka dengan Jisoo la" kata Jungkook yang lama telah meluahkan perasaannya tapi Haeyoon asyik menolak. "Biar la dia nak bahagia, aku tak kesah pun, asalkan aku masih ada kat sisi dia. Kau paham tak?" kata Haeyoon sedikit marah tapi masih mengawal suara nya.
"Haeyoon, kau ni, kau tak payah nak bazirkan masa kau untuk seseorang yang tak pernah nak pandang kau. So, please give me a change" kata Jungkook lalu berlalu pergi. Haeyoon hanya mampu untuk senyap dan tidak mengeluarkan apa-apa perkataan.
Manakala di rumah...
"Eomma, ni semua sampah yang nak kena buang ke?" tanya Youngji inginkan kepastian. "Haah, takkan nak makan pulak kan?" usik eomma nya. "Ala Youngji tanya sebab mana tau eomma masih guna" kata Youngji memuncungkan mulutnya.
Youngji membawa dua kotak keluar rumah nya untuk dibuang. Pada ketika itu, Jimin juga di luar rumah untuk menyapu halamannya.
"Eh, hai Youngji-shi! Rajin awak buang sampah" tegur Jimin setelah dia menoleh dan melihat Youngji di depan pagar rumahnya. "Ni first time ke awak nampak saya buang sampah?" balas Youngji memerli pujian itu.
"Takde la, saja ja nak borak dengan awak. Kenapa salah ke?" kata Jimin sambil memeluk batang penyapunya. "Haa ye la, kan dah follow ig saya. Kenapa tak chat je?" tanya Youngji hairan.
Belum sempat Jimin menjawab, "YOUNGJI! TOLONG EOMMA KEJAP" teriak eomma nya dari ruang tamu. "Eh sorry, saya perlu pergi, eomma dah panggil, sorry awak" kata Youngji sambil *bowing* kat Jimin.
"Eh takpe², kirim salam kat eom- mak cik mak cik, tu maksud saya" kata Jimin tersenggih malu. "Haa okok, annyeong!" balas Youngji sambil melambai tangan ke arah Jimin. Lalu Youngji masuk ke rumahnya.
"Eishh, cute la" kata Jimin tersenggih keseorangan sambil mengoyang-goyangkan badannya. Jimin pun memyambung semula pekerjaannya.
To be continue...
Hi, new story, hope u like it. Kalau korang tak suka coment ye, biar author tau mcm mna nak buat lebih baik. Kalau suka vote tau, i need a support from you guys 💜✨
#precious #part1done #voteandcomment
YOU ARE READING
precious 🌹
Fanfic"REMEMBER THAT YOU ARE ALLWAYS BEING MY PRECIOUS" "HEAR THIS, YOU ARE MY PRECIOUS" Huh?? Apa jadi ni? Ape ke bende precious precious yang dorang cakapkan tu. Jum baca cerita ni. START: 12 . 12 . 19 END: