Keadaan di kantin begitu riuh ."weyh v mana si Jimin? " soal kook
"tah , tadi dia tinggal kan aku . Mungkin dia gi toilet kot" kata v sambil makan .
Sehun sedang minum Air sambil sambil tu dia ternampak kelibat jimin yang baru sahaja ingin dtg ke kantin "tu jimin!" kata sehun
Semua melihat ke arah jimin yang sedang berlari dgn pantas nya .
"weyh kor-" tanpa tidak sengaja dia terlanggar makcik cleaner yang tengah syok menyapu .
Semua org yang berada di kantin melihat ke arah jimin .
Jimin pun mengosok kaki nyaa yang terseliuh "aduhhh kaki aku" lantas dia berdiri dan meminta maaf arah makcik cleaner "maaf makcik saya x nampak" jimin maluu
v hanya melihat Ke arah makcik tu sahaja . Makcik itu pun mengeleng kan kepala nya . Lalu v pun teringat tentang slow-mo geleng geleng . Bangang end .
"weyh Kau siyes arh x nampak makcik tu?" soal namjoon
"ishh nanti lah aku nak makan , chaw" jimin pun pergi mengambil makanan yang tersedia di atas meja itu .
___"oky , hye selamat bertemu semula student student baharu . Untuk pengetahuan semua , setiap malam akan ada extra class . Night extra class akan bermula esok , ada faham?? " terang irene panjang
Semua student baharu menjawab serentak "faham kaka irene"
"okay semua boleh lah balik ke dorm masing masing " orientasi Tamat .
Semua pun bergerak balik ke dorm untuk persediaan pembelajaran esok . Masa mereka ber-9 bergerak ke dorm bersama sama suga pun membuka mulut , "esok dah start belajar ke? " .
"ye lah suga oii , tu arh Kau kerja tido aje . Esok pagi pun nanti aku yang bangun kan " kata hope . "eyh dh arh korang gaduh je , aku sepak kang sorang sorang " bebel sehun .
Yang lain hanya mendengar perbualan mereka .__
//at the night//
__Vminkook dorm .
V yang sedang baring baring kat katil sambil tengok tiktok pun membuka Mulut "woii jibake , aku masih tak puas hati agi ngan kau asal Kau ngan kook tinggal kan aku arh!.... "
"sapa suh Kau lambat" sapa jimin yang tengah baca novel .
" oky lah , lain kali kitaorang x tinggal kan Kau oky , kan jimin " kata kook .
"yeee" jimin hanya melayan .
"oky" then v pun sambung tengok tiktok .
Meanwhile
Hope dorm"sugaaa!! Sugaa!! Lipass" jerit hope .
Suga yang tgh minum pun tersedak dan lantas dia lari meninggal kan hope sendirian di dorm .
"Aku nyesal siak pura pura ckp ada lipas , Sehun un tah gi mna " keluh hope sendirian .
Jin dorm
"jin boleh x Kau ajar aku ni? , aku x faham arh" tanya namjoon kepada jin
"ouh ni senang je" jin pun membantu namjoon .
"weyh baekhyun , Kau x study ke? " soal jin
"alah awal arh korang nak study ni , exam 2 bulan agi " kemalasan baekhyun mengalir .
"arh lantak Kau arh . Namjoon sambung study" kata jin .
Bersambung...
YOU ARE READING
' BTS highschool [story]
Random° Bangtan life ° kisah ini mencerita kan tentang kehidupan , kebahagiaan , kesedihan , kebangangan dan susah senang 7 sahabat dan character" yang lain .