ANU ADAPA'YI NİBİRU'YA İSTİYOR. KİMSE MEMNUN OLMUYOR
Dünyalı Adapa ise Nibiru'ya getirile! Böyle ilan etti Anu kararını. Enlil hiç memnun olmadı bu karardan: Kim düşünürdü ki bir ilkel işçi biçimlendirilince bu varlık bize benzeyecek ve bilgiyle donatılıp gök ve yer arasında yolculuk edecek! Nibiru'da uzun yaşam suyundan içecek, uzun yaşam besininden yiyecek, Dünya'dan biri biz Anunnakilerden biri gibi olacak! Böyle diyordu Enlil, Enki'ye ve diğer önderlere.
Enki de Anu'nun kararından hiç memnun olmadı; Anu konuştuktan sonra asıldı suratı. Enlil sözünü bitirince, Enki de erkek kardeşi Enlil'den yana çıktı. Gerçekten de kimin aklına gelirdi bu? Böyle diyordu Enki diğerlerine. Kardeşler oturup derin düşünceye daldılar; Ninmah da onlarla birlikte düşünmekteydi. Anu'nun emrinde kaçınılmaz dediler ona.ENLİL VE ENKİ ÇOCUKLARINI DA NİBİRU'YA GÖNDERİYOR
Bizim gençlerimiz de eşlik etsinler Adapa'ya Nibiru'ya giderken, onun korkusunu azaltıp Anu'ya açıklama yapsınlar! Böyle dedi Enki diğerlerine. Ningişzidda ve Dumuzi ona yoldaşlık edeler. Bu arada Nibiru'yu da kendi gözleriyle ilk kez göreler! Ninmah da destekledi bu öneriyi: Dünya'da doğan gençlerimiz Nibiru'yu unutmaktalar; onun yaşam devrelerini bastırdı Dünya'nınkiler.VEZİR İLABRAT DÜNYALILARI ALMAYA GELİYOR
Enki'nin henüz evlenmemiş iki oğlu da gitsinler Nibiru'ya. Belki de gelinler bulacaklardır kendilerine orada! Nibiru'dan gelen bir sonraki gök odası Sippar'a vardığında, Anu'nun veziri İlabrat indi içinden. Dünyalı Adapa'yı alıp götürmeye geldim, dedi önderlere. Önderler İlabrat'a tanıştırdılar Adapa'yı; Titi'yi ve oğullarını da gösterdiler ona. Gerçekten de bizim suretimizde ve benzeyişimizdeler, diyordu İlabrat.Enki'nin oğulları Ningişzidda ve Dumuzi de İlabrat'a tanıştırıldı. Yolculuğunda Adapa'ya eşlik etmek üzere seçildiler, dedi Enki ona. Torunlarını görmekten memnun olacaktır Anu, dedi İlabrat. Enki talimatlarını işitsin, diye Adapa'yı çağırttı! Adapa'ya şöyle dedi: Adapa, bizim geldiğimiz gezegene, Nibiru'ya gideceksin. Kralımız Anu'nun huzuruna varacaksın, majestelerine sunulacaksın. Önünde eğilesin.
ENKİ ADAPA'YI NİBİRU'DA İKSİR İÇMEMESİ İÇİN TEMBİHLİYOR
Yalnızca sorulduğunda konuş, sorularını kısaca yanıtla! Sana yeni giysiler verilecektir; bu yeni kıyafetlere bürün. Sonra sana Dünya'da bulunmayan bir ekmek verecekler; ölümdür bu ekmek, yeme sakın! İçesin, diye sana bir kupa dolusu iksir verecekler; ölümdür bu iksir, içme sakın! Oğullarım Ningişzidda ve Dumuzi ile yolculuk edeceksin; sözlerine kulak ver ki hayatta kalasın!
Enki böyle tembihledi Adapa'ya. Bunu unutmayacağım, dedi Adapa. Enki uğurlamak ve öğüt vermek için çağırttı Ningişzidda ve Dumuzi'yi. Babam kral Anu'nun huzuruna çıkacaksın; ona hürmetle eğilip biat edin. Prensler ve asiller gözünüzü korkutmasın, siz de onlara eşitsiniz. Adapa'yı Dünya'ya geri getirmektir göreviniz, Nibiru'nun harikalarına kapılmasın sakın!ENKİ GİZLİCE ANU'YA VERMEK ÜZERE NİNGİŞZİDDA'YA BİR TABLET VERİYOR
Bunu unutmayacağız, dediler Ningişzidda ve Dumuzi. Küçük oğlu Dumuzi'yi kucakladı Enki, alnından öptü. Bilge oğlu Ningişzidda'yı kucakladı Enki, alnından öptü. Mühürlü bir tableti gizlice tutuşturuverdi Ningişzidda'nın eline. Babam Anu'ya gizlice vereceksin bu tableti! Böyle dedi Enki, Ningişzidda'ya. Sonra bu ikisi Adapa ile birlikte Sippar'dan ayrılıp göksel arabalar yerine gittiler.
Anu'nun veziri İlabrat'a göründüler. Ningişzidda ve Dumuzi'ye İgigi kıyafetiverilmişti; göksel kartallar gibi giyinmişlerdi. Adapa'ya gelince, darmadağın saçları traş edilip kartal miğferlerinden biri giydirildi.Peştemalinin yerine sımsıkı saran bir giysi giydirildi. Yükselenin içinde, Ningişzidda ile Dumuzi arasına oturtuldu. İşaret verilince, göksel araba kükreyip titredi.
YOU ARE READING
SÜMERLER MİTOLOJİSİ ENKİNİN SÖZLERİ TABLET-8
Historical FictionANU ADAPA'YI NİBİRU'YA İSTİYOR. KİMSE MEMNUN OLMUYOR Dünyalı Adapa ise Nibiru'ya getirile! Böyle ilan etti Anu kararını. Enlil hiç memnun olmadı bu karardan: Kim düşünürdü ki bir ilkel işçi biçimlendirilince bu varlık bize benzeyecek ve bilgiyle don...