"Azu!"
"Azu!"
"Bangun lahh.. Dah pukul Berapa dah ni," Kata hari ni hari pertama collage kan?" Ketuk mak ani sambil perlahan-lahan memasuki bilik luthfiea dan mengejutkan dia.
"Ish, Mak ani nii.. Azu regristration pukul 10 lah". Balas Azu dengan malasnya.
"Hah.. Yelah tu.. sambung lah tidur tu nak.. Sekarang ni dah Pukul 9.30 tau.. Lepas ni tak nak dah kejut awak tu.. Liat sangat nak bangun." Balas mak ani.
"hah.. Ya Allah mak ani.. Kenapa tak kejut awal-awal?! Azu mesti sampai 30 minit sebelum brefing.. Sekarang kan dah lambat" Dengan membebel dia berlari ke Kamar Mandi.
"eeeee Kita pulak yang disalahkannyee" "Dah bebuih mulut ni kejut dia dari subuh" "Hemm.. Bertuah Betul Budak ni" Kata Mak ani sambil menyediakan Baju untuk Perempuan yang sudah di anggapnya sperti anaknya sendiri itu.
Sedang mak ani menuruni tangga dia di sapa oleh majikannya Tuan Tansri Faizul yang sedang menuju ke ruang makan.
Tuan Faizul adalah ayah kepada Luthfiea. CEO kepada syarikat Raden Holdings. Raden Holdings ialah Syarikat Turun temurun daripada Atok dan Nenda Luthfiea. Ia adalah sebuah kilang Perabot terbesar di Kuala Lumpur dan telah meluaskan perniaagan mereka sehingga keluar negara sperti Brunei Darussalam, Singapura, Indonesia dan Thailand.
"Dah bangun budak betuah tu kak ani?" Tanya Tansri Faizal.
"Dah tuan" "Penat saya kejut dia dari subuh tadi.. Dia yang liat nak bangun. Kita pulak disalahkan nya" Jelas mak ani dan berlalu masuk ke dapur.
Tuan Faizal pulak hanya meggeleng dan tertawa mendengar bebelan mak ani itu sambil menyuap bihun goreng buatan isterinya sebagai hidangan sarapan pagi yang di sedia kan oleh Isterinya Masyitah.
Di ruang dapur Mak ani meliat Puan Masyitah sedang menyediakan Ubat-Ubatan Tuan Faizal kerana Tuan Faizal mempuanyai penyakit Jantung jadi dia mesti memakan ubat dan tidak buleh lupa.
"Selamat Pagi puan" Sapa Mak Ani.
"Pagi, Ka ani..",
"Jom, Breakfast..",
"Ajak Zee sekali", Pelawa Mayitah.
"Eh, Tak pelah Puan, saya dah makan tadi." Tolak Mak Ani.
"Lagipun saya nak sambung basuh kain ni.. Banyak lag ikat belakang tu". Sambung Mak Ani.
"Aaa.. Yelah kak.." Sambil Belalu Keluar menuju ke meja makan.
"Haih, Belum siap siapnya lagi budak betuah ni.."
"Nah bang. Ubat awak" Hulur Mayitah kepada suaminya.
"aa yelah. Terima Kasih isteri ku" Usik Tuan Faizal.
Masyitah hanya tersenyum.
"Luthfiea Nazura, Dah pukul berapa dah ni? Tak nak pergi collage ke?" teriak masyitah dari ruang makan.
"Ish, apa ibu ni.. Tepekek-pekek, orang dah siap lah." Rungut Luthfiea.
"awak tu dah lambat, cepat lah sikit" sambung masyitah.
"blab blab la, awak tu dah lambat." ajuk luthfiea.
"Luthfiea Nazura" Tegas Ayahnya..
"Yelah, Yelah, sorry, Morning pa, Morning ibu, sambil menarik tangan kedua ibubapanya tanya untuk bersalaman.
"Eh.. apa ni? Tak nak breakfast dulu ke?"
"Tadi dia yang beria suruh cepat, sekarang dah nak suruh breakfast pulak?"
"Tak nak lah" Orang nak cepat ni dahlah jammed Jalan tu nanti"
"Bye, Orang pergi dulu yee"
"Assalmualaikum" Jelas Luthfiea.
"Jom Pak Usop", Katanya pada pak usop yang sedari tadi telah menunggunya.
"Zee mane pak usop?" tanya Luthfiea sambil memasang kasut sneakersnya yang berwarna hitam.
"Tu hah dalam kereta tu tengah membuta" balas Pak usop.
"heh.. Nanti dia",
Dengan perlahan Luthfiea membuka pintu kereta dan mengejutkan Zee "Bangunnnnnnnnn"
"Arrrghhhhhhhhhhhh" dengan terperanjat Zee terbangun dengan terkapai-kapai.
"Kurang Hajar", "Kau ni kan Terkejut aku" "Nasib aku ni taka da sakit jantung macam ayah kau tu.. Mau nya aku ada sakit jantung" Tak ke mati terkejut aku dekat sini ni" "Tak pasal pasal kau dah jadi pembunuh."
"hahahahaha" "Kau ni lebih lah" "hah.. tulah kau, Membuta je kerja" "Padan muka" Dengan ketawa terbahak-bahak menyakat Perempuan yang dianggapnya sebagai adik nya itu.
"Ish, Benci aku. Malas lah nak layan kau" Balas Zee
"Ala, merajuk pulak dia"
"Aku taknak cakap dengan kau" "Dah ayah jom Jalan dah lambat dah ni"
Sambil ketawa Luthfiea membetulkan rambutnya yang panjang sehingga paras bahu itu.
Mereka Berdua sampai di Universiti Technology Mara pada pukul 9 pagi berarti mereka lambat 1 jam waktu briefing. Dengan kalang Kabut mereka berlari ke dewan 1 untuk membuat pendaftaran.
"Azu, cepat lah", "Kau ni terhegeh-hegeh lah",
"Kejap lah aku tengah cari ID aku ni", sedang azu mencari ID Pelajarnya dia terlanggar dengan seseorang lalu dia terjatuh.
"Woi! Kau buta ke ? Tak Nampak Orang eh?", Sergah lelaki yang bermata chocolate itu.
"Ek eleh, Sorry lah wei! Aku bukan sengaja. Tak payah nak belagak sangat boleh tak?", Balas luthfiea sambil dia berlalu dari situ.
"Woi"
"Aku belum habis cakap dengan kau lagi lah Perempuan" Teriak Lelaki itu.
Setelah masuk kedalam dewan, Sesi Briefing telah pun berlangsung. Zee dan Luthfiea mencari tempat duduk yang kosong dan mendengarkan apa yang di terangkan oleh Pensyarah dihadapan.
Sesi Briefing habis tepat pada jam 11.45 pagi dan semua students telah pun di suruh bersurai dan akan memulakan kuliah masing-masing mengikut jadual yang telah di agihkan mengikut course masing-masing.
"Miss Luthifiea Nazura"
"Miss Azeerah Nafisah"
"Mr. Azka Harith"
"Please See me at the moment please" Panggil salah seorang pensyarah Perempuan yang bertubuh kecil molek itu.
"Alamak, Kenapa pulak ni Azu?" "ni kau lah ni punca. Mesti kita kena marah dengan dia tu hah..", tanya Zee dengan nada risau.
"Kau relax lah, aku tak sengaja nak lambat bangun pun kau ni?" Jelas Luthfiea.
Sesampai di hadapan pensyarah mereka bertiga di soal, dengan nada tegas dia berkata "Kamu tahu Kenapa saya panggil kamu bertiga kemari?".
Zee hanya menggeleng.
"Kamu tahu siapa saya?" sambungnya lagi.
"Jika nak menjadi pelajar yang baik, kamu kena menghargai masa. Masa tu penting kamu tau tak?" Jelasnya.
"Ni, baru hari briefing dah lewat, macam mana nanti bila dah start calss?"
"Saya tak suka plajar saya datang lewat tau?" Lepas ni saya tak nak tengok awak, awak dan awak, datang lewat lagi paham? Tegasnya.
Mereka hanya diam dan mengangguk.
"By the way, Nama saya Puan Khatejah. Saya salah satu lecturer bagi on of your subject which is Computer Science. You guys can call me Puan Teja and I am also a head of Disciplinary Student Management."
"So, I guess that's the only thing that I want to talk to you guys."
"You guys can dismiss now, Thank you.", Panjang Lebar penjelasan yang telah diberikan oleh Puan Teja.
"Terima Kasih Puan, Assalmualaikum" Balas Zee dan kemudian Mereka pun keluar dari sana.
YOU ARE READING
Hati Ini buat mu.
RomancePertemuan yang tak pernah disangka akan menerbitkan cinta di hati masing - masing tetapi setelah bersama cinta pulak tak di restui orang tua. Adakah mereka mampu untuk menjalani duagaan yang mendatang.