Proloog

126 14 5
                                    

"Volgens een oude Griekse mythe, waren mensen vroeger wezens met 4 benen, 4 armen en 2 gezichten. De Griekse Goden, waaronder Zeus, hadden echter schrik dat deze wezens te machtig zouden worden en totale vernieling zouden veroorzaken. Hierop besloot Zeus om de wezens te splitsen met een bliksemschicht. Hij had gehoopt dat ze hierdoor hem en de andere Goden zouden aanbidden, maar dat gebeurde niet. In de plaats daarvan gingen de wezens, nu gewone mensen, op zoek naar hun andere helft. Iedereen voelde zich incompleet. Daarom zoeken we op de dag van vandaag altijd naar onze verloren helft, onze soulmate."

"Bullshit."
"Kom op, zit er niet een klein beetje romantiek in je?" zucht Olivia.
Noah kijkt haar even aan en lijkt na te denken over een antwoord.
"Je verhaaltje heeft niets met romantiek te maken, that's it. Een soulmate is die ene persoon waar je meer om geeft dan om alle andere mensen. Het is liefde die zo sterk is, dat je alles voor iemand zou willen doen. Waar je soulmate ook is, je zou de hele wereld afreizen als dat is wat je moet doen om hem of haar te vinden. En daar is geen verhaal voor nodig, alleen twee harten die elkaar nodig hebben."

Noahs groene ogen kijken me onderzoekend aan. Het enige geluid rond ons is afkomstig van het knetterende vuur.
"Ik ga slapen. Tot morgen, jongens."
Olivia rekt zich nog even uit en vertrekt dan terug naar het vakantiehuis.

Pas wanneer mijn zus uit het zicht is verdwenen, begint Noah terug te praten.
"Wat is jouw mening over soulmates, Jaden?"
Twijfelend richt ik mijn blik op het vuur.
"Je soulmate is de persoon waarbij je jezelf kan zijn. Het is je beste vriend, je dichtste familie en je geliefde. Een beetje zoals jij het verwoord hebt."
"Heb ik je al eens gezegd dat je echt prachtige ogen hebt?" vraagt Noah uit het niets.
Mijn wangen beginnen warm aan te voelen, mijn ogen richten zich op de zwartharige jongen naast me.
"N-nee."
"Wel... Ze zijn prachtig," besluit hij met een grijns.

➖ ➖ ➖

Het eerste hoofdstuk komt er van zodra ik een voorraad heb. De verhaallijn is er al, maar het uitschrijven nog niet. Ik begin liever met publiceren als ik jullie elke week een nieuw hoofdstuk kan geven.

Thanks for reading ❤️

When we metWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu