Elite Class 5Aquarius
Dari luar boleh kedengaran suara riuh-rendah dari kelas Elite 5Aquarius tu. Kumpulan GP yang berada di luar kelas itu mengerutkan dahi apabila mendengar suara bising itu.
"Aik? Bukan kata principal tadi ada pengawas ke dalam kelas ni. Asal bising macam beruk terlepas je aku tengok kelas ni"kata Andra.
"Kan, lagipun bukan ni waktu belajar ke? Mana cikgu? Ni mesti makan gaji buta. Potong gaji kang baru tau. Jom arh kita masuk je"kata Ariana. Mereka pun masuk je dengan selamba. Dalam kelas tu takde guru y'alls ulang TAKDE GURU.
Masuk je dalam kelas tu senyap macam malaikat maut baru je lalu. Tau pulak senyap.
'Phewitt awek lawo Gais'
'Ulala nak ngorat ah'Terdengar bisikan nakal pelajar-pelajar lelaki manakala pelajar perempuan hanya merenung tajam ke arah mereka.
Ariana and the gang hanya diam dan memberi riaksi dingin kecuali Ariana dan Diandra. Sebab apa Ariana senyum ofclah samaran. Terlalu dingin susah woo.
"Ni kelas Elite ke kelas bangang? Bising macam beruk. Aku rasa beruk lagi baik kot dari korang. Yang lelaki nak gatal sangat pehal? Tak pernah tengok perempuan? Baru keluar dari gua ke apa? Yang pengawas pun macam takde pengawas. Nama je pengawas tapi pemalas, bodoh pulak tu baik jangan jadi pengawas, " kata Dyana savage dengan rapnya terus.
Terdiam terus mereka. Yang baru je nak buka mulut terus tak jadi. Tiba-tiba ada orang merempuh pintu kelas tu. Semua memandang ke arah tu.
"Maaf, cikgu lambat masuk. Ada hal mustahak tadi, " kata cikgu tadi tertunduk- tunduk mengambil nafas.
Dia terus meluruskan badannya selepas selesai dia mengambil nafasnya.
"Eh, kita ada murid barulah. Sila perkenalkan diri, "kata cikgu tu sambil tersenyum mesra.
"Lily "
"Dyana"
"Hai, saya Diandra. Saya dan Dyana kembar nak bezakan kitorang ni senang je mata saya hijau dia kelabu"
"Hai, saya Ariana panggil Rana je, " kata Ariatotal. Sambil tersenyum menampakkan lesung pipitnya." Ok, Ariana duduk sebelah Alexander. Lily duduk kat sebelah Leonard. Diandra dengan Khai. Ummm Dyana sebelah Kevin. Nama yang cikgu sebut tu angkat tangan, " kata cikgu tu sebelum keluar.
#TBC
Hi! I'm back y'alls. Rindu tak? Hah? Tak rindu?! Nak nangislah.
Anyway just vote nak lah juga rasa kena vote sampai 1k in total.
YOU ARE READING
The Heir of Golden Phoenix
ActionDia seorang perempuan yang dulunya ceria, peramah, mesra. Tapi kerana dia kehilangan sahabatnya merangkap sepupunya dia berubah. Dia kejam, dingin. Dia kembali untuk membalas dendam setelah sekian lamanya dia bersembunyi. 'Eh, kau lagi! Asal kau ad...