" Hai abang Khai, "kata Diandra sambil tersenyum manis.
"Hai. Abang fikir yang korang main-main je pasal nak pindah tu. Tup.. Tup.. Ada depan mata, " kata Khai mesra.
"Eh, kau kenal dia ke Khai?" Tanya Leo.
"Eh.. Mestilah kenal. Se... Eh kawan lama ni ahaha ha, "kata Khai sambil ketawa kekok apabila terlihat tatapan tajam Ariana.
"Ooo fikir kekasih tadi berabang bagai, "kata Kevin.
KRING!!!
Bunyi je loceng rehat semua pelajar elite keluar macam ikan pusu.
"Hoi, tak pandai sabar ke nak ke kantin tu?! " jerit Alexander. Aik? Pandai pulak bercakap fikir bisu tadi.
Dengar je jeritan Alex tu semua keluar perlahan- lahan. Tak terkecuali Ariana and the gang.
Sampai je mereka kat kantin, Lily terus menawarkan diri untuk membeli makanan bagi mereka. Manakala yang lain mencari tempat duduk.
Mereka menuju ke tempat yang tersorok sikit. Baru je duduk, meja tu dihempas dengan kuat. Terkejut Ariana.
" Blah korang kat sini. Ni tempat kitorang you tau tak? " kata Jane dengan angkuh.
Ariana melihat sekeliling meja dan seperti mencari sesuatu.
"Meja korang ke? Takde nama korang pun, "kata Ariana polos.
"Eii, dia main-main pulak pompuan kampung ni, "kata Suzie dengan geram.
"La.. Batullah, apa yang salah? "Kata Diandra. Manakala Dyana hanya berdiam diri.
"Hoi, korang buat pe kat situ, "jerit satu suara.
Badan The Pink Girls kaku. Mereka pusingkan kepala mereka untuk melihat suara tadi. Muka pun dah jadi pink. Padan sangat ngan nama group dorang.
"Eh, The Risk Boy. Takdelah, ni just nak pertahankan tempat korang..... Eheheh, "kata TPG nervous.
"Eleh, sibok je. Dah blah ah! "Kata salah satu ahli TRB.
Maka dengan itu TPG segera berlalu. TRB mula melihat Ariana, Dyana dan Diandra.
"Korang bila blah? "Kata Javen tanpa melihat GP. Bukan maksud dia buta okeh? Dia cuma tengok arah lain je.
Ariana mengangkat kepala untuk melihat the risk boy. Mereka terkejut melihat Ariana.
'Alamak.... Matilah aku' bisik sorang-sorang dalam hati.
Ariana tersenyum sinis melihat wajah cuak mereka.
"Blah? Ke mana? "Kata Ariana sambil memandang mereka berempat dengan senyuman yang manis.
"Alah bos, jangan marah. Gurau jer, "kata Rayhan untuk menyelamatkan keadaan.
"Eleh,sape bos kau hah? "Jeling Ariana pada mereka.
Mereka mula mengambil tempat duduk sebelah Ariana. Rayhan sebelah kiri, Javen sebelah kanan, Hayden sebelah kanan Dyana manakala Jayden sebelah kanan Diandra.
"Eleh... Kau ni nak temberang agak- agak ah. Takkan kau gurau ngan semua pelajar kat sini? "Bidas Dyana.
"Eh, korang pun sini? Bukan kata nak pindah tempat lain ke? Asal semua sini? "Kata Hayden mengubah topik.
"Nanti ah. Dalam Seminggu camtu. Nak jugak merasa kat skolah Rian ni, "kata Diandra lembut. Yelah dia kan ladylike.
"Oooo, camtu, "kata Jayden.
"Korang bila blah? Ramai dah tengok kitorang ni semacam, "kata Ariana menunduk.
"Siapa yang berani buat camtu? "Kata Javen sambil melihat pelajar yang kat kantin tajam. Pelajar yang melihat ke arah Ariana and the gang tadi lantas menunduk.
YOU ARE READING
The Heir of Golden Phoenix
AzioneDia seorang perempuan yang dulunya ceria, peramah, mesra. Tapi kerana dia kehilangan sahabatnya merangkap sepupunya dia berubah. Dia kejam, dingin. Dia kembali untuk membalas dendam setelah sekian lamanya dia bersembunyi. 'Eh, kau lagi! Asal kau ad...