Halo semuanya, maafkan karna sudah lama sekali saya tidak update, saya sibuk sikit.
Seperti biasa jika ada typo tolong benarkan (^^")
Dan maaf jika bahasanya campur indo campur malay.Ok, enjoy~
Ditaman kanak kanak.
Daun sedang menunggu tanah jemput dia, sembari menunggu dia sambil menyiram tanaman. (Berbakti banget ni anak yekan?)
"Anak anak daun yang sehat ye~:3" ucap Daun dengan nada gembira, sampai ceguknya pun tertawa melihat tingkah laku si Daun.
Namun berjam jam Daun menunggu tanah tak kunjung datang, ceguk nya pun mendatangi daun. "Daun, orang tua kamu belum jemput lagi? "
"Tak tahu:( dimana ye? "Gumam Daun sedih.
"Sini ceguk antarkan, nak? : )"tanya Ceguknya.
"Heeum.. Tak nak lah, Daun nah berdikari! Supaya bisa jadi Tarzan!!UOUOUOUOOO~" Sorak Daun kegirangan.
Ceguk ntu cuma bisa terdiam sahaja.
.
.
.
Daun kini sedang berjalan pulang ke rumah dia, ditengah perjalanan dia melihat rombongan semut yg sedang menyebrang jalan.
"Wah! Ada Semut :D"sorak Daun, ia pun menghentikan langkah kakinya, membiarkan rombongan semut ntu menyebrang tanpa takut akan terinjak.
(Itu saya gambar sendiri, maaf tak saya warnai(^^"))
Tiba tiba munculah seorang pakcik tak dikenal mendekati Daun. "Adik, kenapa seorangan je? "Tanya pakcik ntu.
"Pakcik nie siape? "Tanya Daun dengan wajah polosnya.
"Pakcik ni pakcik lah~ adik nak gula gula? "Tawar Pakcik sembari menyodorkan tangannya yg ada 5gula gula.
"Gula gula (0o0)?" Daun menatap gula gula ntu terlihat sedap sangat.
"Iyee, nak ke tak? "
"Heeeum, pakcik nie siapa dulu? "
"Yah pakcik ni pakcik lah, "
"Kenapa pakcik nie tak hensem,? Bau pula tu,"
"...."
"0w0?"
"....Nak ikut pakcik? "Tawar pakci ntu.
"Tak nak, Daun nak balik, "tolak Daun.
"Sekejap jeee, "
"Taknak ye taknak!! "
'Hih! Garang sangat dia ni, 'batin Pakcik ntu.
"Pakcik ada tanaman hias kat rumah, "ucap Pakcik ntu lagi. Masih berusaha ye pakcik?
"NAK NAK!! DAUN NAAK!! "Girang Daun kegirangan.
'Heleh.. Giliran tanaman hias baru nak,'batin Pakcik ntu lagi.
TBC!
Sikit sangat? Maafkeun
MUAHAHAHAHA!!
See you next chap:D
KAMU SEDANG MEMBACA
1 mom and 6 kids
HumorMenceritakan tentang boboiboy tanah yang sebagai mama, dan anak anaknya (?) yang bernama: Petir⚡ Angin💨 Api🔥 Air💧 daun 🍃 Cahaya/solar ✨ Bagaimana kah kisah kisah 7 mahluk (?) ini? Apakah tanah sanggup mengurus mereka ber6, yang mana punya s...