1. Senin.

1.2K 71 14
                                    

Warning; sorry jika bahasa Malaysia saya tak fasih:v

Ok enjoy~

Pagi tu Seorang pria berumur 20 tahunan yakni tanah sedang berlari lari ke bilik adik adik dia. "OI! API! BANGUNLAH DAH PAGI NI!!!!!"

"ANGIN!! CEPAT BANGUN NANTI LAMBAT!!"

"API! MANA SERAGAM KAU!!?"

"AIR! JANGAN TIDUR LAGI!!"

"PETIR! BUATAN SUSU UNTUK CAHAYA!"
"DAUN DAH LAH TU BERCAKAP DENGAN TANAMAN! CEPAT MAKAN SARAPAN KAU!"

yup sekarng keadaan disini sedang huru hara, sementara baby cahaya yang masih berumur 2 tahun cuma duduk di sofa sambil melihat mama tanah teriak teriak macam orang kurang tabiat:v *dihajar tanah*

By the way sekarang hari Senin, hari dimana masuk sekolah lagi.. (hiks bye bye hari ahad~)

Akhrinya setelah selesai berteriak teriak macam orang gile, semua adik adik dia akhrinya selesai memakai seragam, dan dah selesai sarapan.

"Fyuh.. selesai akhrinya, dah dah cepat cepat pergi ke sekolah!" Ucap Tanah sambil menggendong Cahaya.

*lepas balik dari sekolah*

"Assalamualaikum!" Ucap Daun, Air, yang lainya masih berada disekolahkan because, petir dan Angin sudah SMA, dan Api sudah SMP jadi dia orang lambat sikit balik. (Kecuali jima cingku ada rapat)

"Wa'alaikumsalam, korang lapar tak?" Tanya Tanah dibalas anggukan kepala Daun dan Air, diaorang pun duduk disofa sembari menunggu masakan Tanah.

"CAHAYA!!!!!! AYEE! DAUN RINDU SANGAT DENGAN CAHAYA!!" Teriak Daun memeluk cahaya yang sedang nonton kartun.

"Hmm.. macam tak bertemu setahun je..hoaam.." Belum sempat Air tutupkan mata dia, sudah datang pula makanan dan minuman dia, diapun tak jadi tidur.

"Air kau tu jangan terlalu malas kaki sangat." Ucap Tanah.

"Air mengantuk lah." Ucap Air sayu sambil memakan makannya setengah tidur, Tanah cuma menghelat nafasnya sahaja.

"Daun, cepat lah makan, kata nak makan."

"Kejap! Daun nak main dengan cahaya dulu!" Daun masih lagi memeluk meluk cahaya.

"Haiih..jangan lupa dimakan nanti oke?"

"Oke!"

TBC!

Hai hai! Sorry lama tak lanjut Story ni! Disebabkan saya tak ada ide huhuhu:')

Oh ye daun tu Tadika , dan Air sudah SD kelas 5.

Jadi jangan hairan kenapa diorang balik cepat.

Ini dia umur umur diorang:

Tanah:20 tahun.

Petir:17 tahun.

Angin:15 tahun.

Api:13 tahun.

Air:9 tahun.

Daun: 5 tahun.

Cahaya:2 tahun.

Ok bye bye jangan lupa vote n komen ye~ UwU

1 mom  and 6 kidsTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang