Düşünün bakalım, ışık hızını geçersek ne olur?
✡ Karşılığı: İngilizce bir ifade olan Faster Than Light (Işıktan Daha Hızlı) cümlesindeki kelimelerin baş harflerinden oluşmuş bir terimdir.
✡ Peki FTL nedir?
FTL yıldızlararası yolculuk için gerekli olan teknolojilerden biri. Uzayda seyahat etmek ve bilinmeyen dünyaları keşfetmek için sadece hız yeterli olsaydı, Einstein'ın öngördüğü ışık hızı limiti bizim için oldukça yavaş kalabilirdi. Ancak uzay-zamanın bükülmesi ile uzay-zaman dokusunda oluşturulan solucan delikleri sayesinde uzak mesafeleri bir çırpıda almak mümkün. Tabii ki şimdilik sadece bilimkurgu evreninde. Işıktan hızlı seyahat edebilmek için kullanılan motorlar ise farklı yazarlarca farklı isimlerle adlandırılıyor. Bunlardan en bilindiği Asimov evreninde geçen Hyperdrive (Hipermotorlar). Kimi zaman ise FTL Drive olarak da görebiliyoruz bu motorları.
✡ Bilimkurguda FTL:
Zaten bu kavramı çoğunlukla bilimkurgu içerisinde görüyoruz çünkü henüz hayata geçirilmedi. Elbette ışık hızını aştık diyen birçok haber duymuşsunuzdur ancak kesinliği konusunda hemfikir değiliz. Eski filmlerde bu hız konusunu genelde Dünya içerisinde görüyorduk. Yani Çin'den İngiltere'ye bir çırpıda varmak gibi. Düşünsenize o zamanlar uçaklar yeni ortaya çıkıyor, arabalar o kadar hızlı değil... Ebette insanlık için yaratıcı bir konuydu. Şimdilerde buna ışınlanma diyoruz. Zamanla bilim gelişti. Uzay ilgi alanı oldu. Günümüzde ise artık uzak mesafe denince aklımıza galaksi yolculukları geliyor. Hani şu solucan delikleri vasıtasıyla geçtiğimiz galaksiler. Belki de ileride bunu da başaracağız ve bizden sonrakiler yepyeni bir kavramı sizlere tanıtacak. Kim bilir?
✡ Önemli filmler;
Lightspeed (2006)
Passengers (2016)
Guardians Of The Galaxy (2014)
Stars Wars Serisi
Interstellar (2014)
Galaxy Quest (1999)
Star Trek Serisi
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bilim Kurgu Evreni
RandomBilim kurguya dair her şeyin konuşulacağı bir başucu çalışması oluşturarak siz bilim severlerin beğenisine sunuyoruz. Bilim kurgunun alt türleri nelerdir ve nasıl yazılırlar? Bilimkurgu yazmak için nereden ilham alabilirim? Tüm sorularınız için çal...