✡ Karşılığı: Türkçe karşılığı yumuşak bilimkurgu olan bir alt türdür.
✡ Peki yumuşak bilimkurgu nedir?
Bu alt tür, çoğunlukla sosyal bilimkurgu ile birlikte anılır. Bunun sebebi de katı fizik kuralları dışında sosyal ve toplumsal yargıları daha ön planda tutmasıdır. Bu tür eserlerde bahsedilen gelişmeler, bilimsel kurallar ile tutarlılık gösterme zorunluluğu içermez. Yevgeny Zamyatin, Stanislaw Lem, Philip K. Dick gibi yazarlar genelde bu türde eserler ortaya koymuşlardır.
Yumuşak bilim kurgular antropoloji, sosyoloji, psikoloji, politika gibi insan davranışlarını inceleyen bilim dallarına odaklanmaktadır. Yani yumuşak bilim kurgu genel olarak insan davranışlarının olası bilimsel sonuçlarını konu almaktadır. Örneğin Disney'in animasyon filmi Wall-E, insanoğlunun doğaya karşı umursamazlığı nedeniyle dünyanın sonunun gelişini konu alan bir facia bilim kurgusu filmidir. Esasen çoğu eser katı ve yumuşak bilim kurgunun bir karışımını kullanmaktadır. Yumuşak bilim kurgu izleyicilerin duygusal seviyede bağ kurmasını sağlarken, katı bilim kurgu gerçek bilimsel bulguları kullanarak olayların gerçekten olabileceği hissine yol açmaktadır. Yani ikisini bir arada kullanmak daha iyi bir hikâye anlatımı tekniğidir çünkü izleyicilerinin hikâye ile iki ayrı düzlemde bağ kurmasını sağlar. Bilim kurgunun sayıları sonsuz gibi duran alt türü vardır, bunlar arasında zaman yolculuğu, kıyamet sonrası, ütopik/distopik, alternatif geçmiş, uzay dizi filmleri, ve askeri bilim kurgu gibi türler sayılabilir.
Soft Science Fiction alt türüne ait en sevilen kitaplar:
✡ Here and Then and Now - Mike Chen
✡ The Dispossessed - Ursula K. Le Guin
✡ Dune - Frank Herbert
✡ Never Let Me Go - Kazuo Ishiguro
✡ Brave New World - Aldous Huxley
✡ The Sparrow - Mary Doria Russel
✡ The Left Hand of Darkness - Ursula K. Le Guin
✡ Station Eleven - Emily St. John Mandel
✡ The Player of Games - Iain M. Banks
✡ The Martian Chronicles - Ray Bradbury
Soft Science Fiction türüne ait filmler:
✡ Frankenstein (1931)
✡ Dune (1984)
✡ Never Let Me Go (2010)
✡ The Martian Chronicles (1980)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bilim Kurgu Evreni
RandomBilim kurguya dair her şeyin konuşulacağı bir başucu çalışması oluşturarak siz bilim severlerin beğenisine sunuyoruz. Bilim kurgunun alt türleri nelerdir ve nasıl yazılırlar? Bilimkurgu yazmak için nereden ilham alabilirim? Tüm sorularınız için çal...