4. Waar is Edward?

1.1K 48 3
                                    

Het is alweer een paar weken later. Het is maart. Maggie heeft haar dorst alweer onder controle. Ze wordt met de dag meer verliefd op Julian. Emmett plaagt haar er de hele tijd mee maar de rest vind het heel leuk voor haar.

Maggie's POV.

De school is net uit. Ik zit bij Julian achterop de fiets op weg naar zijn huis om huiswerk te maken. Als we aankomen zie ik Chief Swan de vader van Julian en een meisje met bruin haar en chocolade kleur ogen. Julian begint meteen te stralen als hij haar ziet. Ik spring van zijn fiets af. En hij zet zijn fiets neer op de standaard. HIj begint meteen met het meisje te praten. "Maggie dit is mijn zus Bella, waarover ik je heb verteld," zegt Julian. "Ik ben Maggie Cullen," zeg ik. "Isabella Swan maar zeg maar gewoon Bella," zegt Bella. "Kom we gaan aan ons huiswerk," zegt Julian. Ik zie Bella iets in Julian's oor fluisteren maar ik weet niet wat. Dat is zo frustrerend.

We lopen naar boven en gaan tegen over elkaar op zijn bed zitten. "Ik snap echt niks van bio," zeg ik. "Ik leg het wel uit," zegt Julian. Hij trekt me naast hem. "Fotosynthese is een proces bij planten. Met fotosynthese maakt een plant glucose aan. Wij hebben glucose nodig dat zit ook in ons eten, snap je?" vraagt Julian. "Ja," zeg ik. "Nou zo lastig is het dus niet," zegt hij. "Jij kan gewoon zo goed uitleggen," zeg ik. "In het boek staat alles zo lastig," zeg ik.

Ik kijk Julian aan.En dan ik weet niet wat ik precies doe maar ik geef hem een kus op de mond. "S-sorry," stotter ik. Hij zoent me terug op de mond. "Je hoeft geen sorry te zeggen," zegt hij. En hij zoent me nog eens. En dan gaat hij staan. "Wil je mijn vriendin zijn?" vraagt hij. Volgens mij staat m'n hart stil. Hij steekt zijn hand uit. "J-ja, heel graag," zeg ik. Ik leg mijn hand in de zijn en hij trekt me overeind en knuffelt me. "Ik moet gaan," zeg ik. "Blijf eten dan zeg ik het maar meteen tegen m'n vader en zus," zegt Julian. "Ik moet wel even bellen om te vragen of het mag," zeg ik. "Ik vraag het ook snel aan m'n vader," zegt hij.

Ik bel Alice snel. "Ik heb alles gezien in de toekomst, ik ben zo blij voor je. Natuurlijk mag je blijven eten, nodig hem morgen bij ons uit om te eten," zegt Alice. "Zal ik doen jullie komen me vanavond wel op tijd ophalen hé," zeg ik. "Tuurlijk," zegt Alice. "Doei," zeg ik. En ik hang op.

Julian komt terug. "Ja het mag, en we willen je uit nodigen om morgen bij ons te komen eten," zeg ik. "Lijkt me heel leuk, kom ik wil je iets laten zien," zegt hij. Ik loop achter hem aan. "Wat wil je laten zien?" vraag ik. We lopen het bos in waar hij tegenover woont. "Probeer alsjeblieft niet al te erg te schrikken," zegt hij. "Ok, nu maak je me best bang," zeg ik. Hij begint te lachen. Ik zie dat we diep in het bos zitten.

"Ok, je denkt nu vast dat ik gek ben. Maar ik heb een gave. Mijn gave is om het element natuur te besturen," zegt hij. "Je denkt dat ik gek ben dus laat ik je het zien, ik kan in dieren veranderen kijk maar," zegt hij. En hij verandert in een dier een enorme wolf. Ik moet hem laten weten dat ik ook een gave heb. Dus ik verander ook in een enorme wolf. En de uitdrukking op zijn gezicht. Ik begin meteen te lachen. Ik verander terug.

"Hoe kan het dat jij dezelfde gave als ik heb?" vraagt hij. "Ik heb niet dezelfde gave. Jij hebt alleen het element natuur en ik heb ze alle vier," zeg ik. "Weten je vader en zus het?" vraag ik. "Nee, jouw ouders?" vraagt hij. "Ja ze trainen me een soort van," zeg ik. "Kan jij al in een vampier veranderen?" vraagt hij. "Wedstrijdje?" vraag ik. Ik verander in een vampier. "Drie, twee, één... Go!" zeg ik. En ik begin meteen te rennen. Maar hij zit me op de hielen. Maar ik loop alsnog op kop. Ik ga voor hem lopen zodat hij me niet kan inhalen. Opeens stoot ik tegen iemand aan. En ik val. Julian stoot tegen mij aan en valt ook. Het klinkt als onweer.

"Waar stootte je tegen aan?" vraagt hij. "Tegen mij," zegt Alice. "Alice wat doe jij hier?" vraag ik. "Hoe kan het dat zijn ogen ook rood zijn, heb je hem gebeten?"vraagt Alice in paniek. "Nee, dat heeft ze niet. Ik heb ook een gave. Ik kan het element natuur besturen," zegt Julian snel. "Hoe kan het trouwens dat jou hart niet klopt?" vraagt Julian opeens. Ik kijk Alice aan wat moeten we nu zeggen. "Zijn jullie echte vampiers?" vraagt Julian. Ik kijk naar de grond. "Kom we leggen je alles in ons huis uit," zegt Alice. "Dan gaan wij ons wedstrijdje afmaken," zegt hij. "Ik had gewoon gewonnen hoor," zeg ik. Hij zet een stap dichterbij. "Echt niet," zegt hij.

Hij geeft me een kus en rent ervandoor. Ik ren achter hem aan. Ik zie het huis al en ik spring over hem heen en ik val net als eerst het huis binnen. "Ik win," zeg ik. "Dat is echt heel gemeen," zegt hij. "Hoezo? Kan je niet tegen je verlies," zeg ik. "Kom mee jullie twee," zegt Alice. Nadat Alice alles heeft uitgelegd gaan Julian en ik terug naar zijn huis. Na het eten wordt ik opgehaald en naar huis gebracht.

'S avonds zit ik op de bank tv te kijken. Ik zie dat Carlisle en Esme aan het praten zijn ik versta alleen niet wat. Ik probeer m'n best te doen om het te horen. Opeens hoor ik het heel duidelijk ik kijk snel naar me zelf in de spiegel maar ik ben niet in een vampier veranderd. Ook m'n zicht en reuk vermogen zijn nog normaal. Ik denk dat ik alleen mijn gehoor in dat van een vampier heb veranderd. "Ik ben zo blij voor Maggie dat ze iemand heeft gevonden van wie ze houd. Maar ik wou dat Edward ook iemand vond van wie hij ook zoveel van kan houden," zegt Esme. "Alles op z'n tijd," zegt Carlisle. Ik hoor Emmett boven lopen en dan hoor ik hem iets mompelen over dat hij iemand gaat terug pakken. Wacht die iemand ben ik.

"Ik ga slapen," zeg ik. Als ik boven ben zet ik mijn vampierogen snel even aan. Ik zie de val al snel. Ik hoor Emmett komen. Ik doe snel mijn supergehoor en vampierogen uit. "Hoi, Emmett, ik ga al slapen truste," zeg ik. Ik loop over de val heen. Ik zie Emmett verbaast staan. Ik ga nog even snel mijn tandenpoetsen en m'n make-up er af halen. Dan ga ik snel slapen.

De volgende ochtend word ik wakker. Ik sta meteen op en ik doe mijn gewone ochtend ritueel. Ik ren naar beneden. "Waarom het goede humeur?" vraagt Emmett meteen. "Ze is vrolijk omdat ze vandaag haar eerste schooldag heeft met Julian als vriendje," zegt Jasper. Ik begin meteen te blozen. En Emmett bulderd van het lachen. En we gaan naar school. Ik rij vandaag met Edward mee. Als we aankomen, stap ik meteen uit. "Ik ben vandaag wat later uit dus je rijd met iemand anders mee terug," zegt Edward.

Opeens grijpt iemand me van achter vast.Meestal probeer ik me hieruit te halen maar ik wil Julian geen pijn doen. Ik draai me om. "Kom we gaan naar onze les," zegt Julian. Hij geeft een een kus en slaat zijn arm om mij heen. Ik zie iedereen naar ons staren. Dat is iets waar ik nooit tegen kan. En zoiezo waarom staart iedereen mij aan. Is het zo raar dat een meisje zoals ik met een knappe jongen zoals hij gaat. "Waarom staart iedereen ons aan?" vraag ik. "De Cullens gaan meestal niet met andere om en er is nog geen enkele Cullen geweest die met iemand ander verkering heeft gehad," legt Julian uit.

Na school ben ik aan mijn huiswerk gegaan. S'avonds na het eten vraag ik me af waar de rest is? Opeens komt Alice binnengestormt. En dat is best raar want vampieren zijn doodstil. "Edward is weg!" roept Alice. "Wat?" vraag ik. "Hij is weg. Ik weet niet waarheen en ik kan hem niet zien in de toekomst," zegt Alice. En zo gaat het de hele week door. Edward komt niet opdagen. En niemand weet waar hij is.

Vrijdagavond gaat iedereen jagen en daarna nog even bij de andere vampiers rondvragen of ze iets hebben gezien van hem. Ik blijf thuis en ik ga gewoon m'n ding doen. Ik heb een vreselijke droom over dat Julian me niet goed genoeg vind. Dat hij me vreemd vind door mijn gave. Iemand doet het licht aan. "Degene die me wakker heeft gemaakt, dankje ik had een vreselijke droom," zeg ik met mijn ogen dicht. "Maar kun je me nu weer laten slapen?" vraag ik. "zo maar nu moet je me helpen," zegt Edward. Ik open mijn ogen. "Edward!"gil ik. Ik spring in zijn armen. "Waar was je?" vraag ik. "Ik was jagen in Alaska. Ik begin wel bij het begin. Vorige week was er een nieuw meisje op school. En ze rook zo lekker. Nog lekkerder dan iedereen. En ik kon haar gedachten niet lezen. Ze had iets speciaals," zegt Edward.

Hopelijk washet een leuk hoofdstuk. Heb je tips Comment. Vote & Comment. XXX Love You.

Love (Twilight fanfic)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu