||•Hmm apa ya yang terjadi agaknya lepas kejadian Cahaya mengatakan yang ia taknak dapat adik seperti Lionel? Penasaran? Hah jomlah kitorang sambung cerita ni! •||
××Boboiboy hanya milik Monsta!××
×Saya cuman meminjam karakternya je!××××PERHATIAN!! MOHON SANGAT JANGAN NAK COPY CERITA NI! SEBAB WALAUPUN JELEK, CERITA NI 100% MURNI HASIL KARYA IMAJINASI AUTHOR! ATAS PENGERTIANNYA TERIMA KASIH××
So enjoy~!
PLAK!!!
Petir pun menampar Cahaya
Petir:"Apa yang kau cakap tadi!?"*Dingin*
Cahaya:"Apa!? Betulkan aku cakap! Kalau je dia tak lahir kat dunia ni, ini semua takkan terjadi tahu!"
Petir:"Jadi kau dah taknak anggap Lionel sebagai adik kau hah!?"
Cahaya:"Kalau ya?"
Petir:"Hanya cuman masalah ni je kau nak putuskan hubungan kakak beradik kau ngan Lionel!? Kau ni kenapa hah!?"
Cahaya:"Cuman masalah ni je kau kata!? Kalau Daun mati macem mana!? Memang kau rasa ke apa yang aku rasakan!? Kalau Tanah yang ada dalam posisi Daun kau takkan marah ke!? Kau takkan geram ke!? Kau nak tetap bela dia ke!? Maaf tapi aku kurang yakin pasal tu"
Petir:"Ya kau benar, aku memang tak rasa sangat apa yang kau rasa sekarang ni! Tapi kau tahu tak!? AKU DAH HAMPIR KEHILANGAN SEMUA ORANG YANG AKU SAYANG! DULU, TANAH HAMPIR JE KECELAKAAN BAB NAK TOLONG ORANG LAIN! DAN DIA JUGAK DAH HILANG SEKARANG! LIONEL JUGAK DIA HAMPIR MATI! MATI! BAB KEJADIAN ITU! KAU KIRA KE YANG HIDUP AKU TAK PERNAH RASA KEHILANGAN ORANG YANG KAU SAYANGI!? MAKANYA AKU FAHAM APA YANH KAU RASAKAN!!"
Cahaya:"Kalau kau paham apa yang aku rasakan sekarang, kenapa kau tampar aku hah!? Aku sakit hati tahu tak! Aku takut kehilangan Daun!"
Petir:"Ya aku tahu! Kitorang semua pun sama! Tapi kau sure ke Lionel yang salah!? Kalau misalnya bukan macam mana hah!?"
Cahaya:"Aku tak peduli, toh adanya dia ke tak, tak terlalu berpengaruh pada ku"
Petir:"!! Apa kau cakap HAH!?"*Nak pukul Cahaya*
Dokter:"Awak sekalian boleh tenang tak!? Awak sekalian mengganggu ketenangan pasien disini tahu tak!?"
Angin:"Maaf dok"
Dokter itu pun pergi
Lionel:"OKE CUKUP! Kenapa si korang nak gaduh cuman pasal aku je!? Ya ini memang salahku! Ya andai aku tak lahir kat dunia ni mungkin ni takkan pernah terjadi! Dah kan!?"
Petir:"Hah ap-"
Lionel:"Sudah bang cukup, jangan pukul bang Cahaya lagi, bang Cahaya tak bersalah pun dalam hal ni, ni semua bab Lionel"
Petir:"Ck"
Lionel:"Oh ya, bab aku pulang sahaja ya, dari pada kehadiranku menyesakan tempat ni"
Air:"Abang ikut"
Lionel:"Tak bang abang tinggal je sini, Lionel boleh punya nak pulang sorang-sorang"
Air:"Tapi -"*Risau*
Lionel:"Takpe bang"
Lionel pun segera berlari dari tempat tu
Air:"Bang Petir macem mana ni, nak biarkan Lionel pulang sorang-sorang? Aku kejar je ke"*Risau*
Petir pun menggeleng sebagai tanda jawaban "Tidak usah"
Petir:"Kau tahu Cahaya, kau dah keterlaluan, kata-kata kau tadi menyakitkan kau tau? Coba kau yang ada kat posisi Lionel, macem mana perasaan kau sekarang? Aku cuman nak cakap satu hal, mending kau minta maaf kat Lionel sebelum terlambat"
KAMU SEDANG MEMBACA
"It Turns Out This Mysterious Person Is...!?" [THE END]
Fantasy[COMPLETE✔] "Ck! Dah seminggu ni kau hilang Tanah, kau kat mana ni!?" -Petir "Abang Tanah abang baik-baik saja kan?" -Angin "Lihat saja orang yang berani cederakan bang Tanah akan ku balas!" -Api "Aku rindu kau bang Tanah" -Air "Aku dah bagi post k...