Raya 17

2.6K 61 1
                                    

Masa raya, satu kelas beraya sama sama. Lelaki, perempuan semua join. Memang fun gila katako. Naik moto dengan tak ada lesennya. Baru 15tahun semua.

Aku dengan Bella siap boleh duduk sebelah sebelah lagi. Selfie, berbual and so on. Dekat satu rumah member aku ni, otw balik Bella tiba tiba panggil aku tau.

" sini jap " dia panggil. Dia tengah diri dekat balkoni rumah. Aku gerak pergi dekat dia. Diri sebelah dia, lepastu tanya apa.

" Amik gambar jom. Weh, tolong amikkan gambar " katanya lagi. Aku cam ehh aduh, crush nak amik gambar sama sama sia. HAHAHA time tu dia ni memang girl crush aku lah kiranya. Sebab sebelum ni aku je yang ajak selfie, dia jarang nak panggil aku untuk amik gambar.

Click! Satu gambar je dapat ambil. Itu lah first time gambar aku dengan dia. Still simpan lagi even muka macam hanat..

--

Masa sambutan raya dekat sekolah pulak.

Biasanya sambutan raya ni dah diberitau 3 4 hari lebih awal kan? So satu hari tu Bella whatsapp aku, borak and dia tanya.

" Esok pakai baju warna apa? "

" Hijau. Kau? "

" Hijau eh? Esok aku nak beli baju. Nak beli warna hijau lah. Sama dengan crush "

Aku cam uish kecewa jugak lah sebab dia dah ada crush. Bila aku tanya siapa crush dia. Dia jawab...aku! Tapi tak sure la dia betul betul beli ke tidak..

And masa sambutan raya kitaorang duduk sebelah sebelah lagi dalam dewan. Tapi dia suruh tukar tempat sebab malu. Guess what? Aku tak tukar pun. Dia asyik senyum senyum je sebab malu. Comelnya..

Dan, lepas tu. Kami gaduh, gaduh dan terus gaduh. Masing masing jauhkan diri. Tak tengok langsung muka aku dekat sekolah. Tak bertegur.

--

Tingkatan 3Where stories live. Discover now