my violet life..

10 2 0
                                    

Hari masih lagi terang. Matahari masih lagi kukuh menyebarkan kehangatan yang damai.

"Tak sangka hari ni last day , mesti best baring2 kat rumah"

Kim Missa masih dengan angannya yang menebal dan lamunan yang tiada kesudahan. Tup tap tup tap...Bunyi kasut menghampiri.

"Hmm best ke berangan Miss Kim? Kenapa tak ajak sekali?"

"Berangan mestilahh best !"
Missa membalas pada pertanyaan yang timbul. Kepalanya didongakkan mahu dan curious kepada si empunya badan yang bertanya. Gulppp...kecut perut! Madam sun hee!! Wanita yang berkaca mata nerd orangnya kini menatap tepat ke arah Missa.

"Mati akuuuu....relaksss Missa you know what to do right?"
Missa berseloroh sendiri. Apa nak jadi pun jadilah life is difficult but nothing Missa can't do yaa!!!..Missa masih teguh berpegang pada prinsip yang melebih. Madam Sun hee ringan tangan kini ingin memulas telinga Missa.

"How many times I told you to always gives full attention in class!! If you continue your behaviour, you will not going anywhere Missa!!!"

"Ya I know Madam but I just lacking in mathematic subject and I am Top Student in this school you know?"
Missa membalas dengan nada perlahan tetapi cukup untuk membuat madam sun hee annoying dengan sikapnya. Sudah lama wanita itu tidak puas hati terhadap Missa kalau boleh setiap hari mahu didenda saja gadis itu.

"Macam pandai sangat la tuu!!! Well I don't care anyways...I want you to surround the field tujuh pusingan please?!?!"

"What???is not fair. Saya mengelamun je madam!!!"

"You want to be fair okay...ten lapse . Go now or I will make you get zero point on your examination!!!"

"Okayh!!! Fine!!!"

Suara Missa sedikit lantang. Hatinya panas. Dia sudah menahan amarahnya pada madam Sun hee sejak minggu kelima persekolahan bermula entah apa fikiran wanita itu sampai sikapnya makin menjadi dan melampau!!! Missa dengan sebalnya melangkah menuruni anak tangga menuju ke padang bola sepak yang riang kehijauan menunggu kehadirannya.

"Okayh takpe last day Missa lepas nie batang hidung dia pon takkan kelihatan dan keindahan hidup akan membanjiri...HAHAHHA!!!"

Orang disekeliling hanya melihat gadis yang kelihatan seperti orang yang terputus fius otaknya itu.Missa yang mula memahami keadaan mula tertunduk malu. Pabo yaa!!! Gila!! Hatinya berbisik sendiri.
Kakinya mula melangkah menyempurnakan denda yang diberi madam Sun hee.

"Gwenchana..."

Tidak mungkin hati kecilnya tidak terasa. Tidak mungkin hatinya tidak pilu dan sedih dilayan sebegitu dengan guru yang dianggap orang yang mulia dan menjadi role model. Mungkin saatnya dia sedar kenyataan yang Madam Sun hee memang tidak pernah senang dengannya . Penat sudah dia memujuk hatinya supaya menganggap perbuatan Madam Sun hee hanya untuk kebaikannya , sekarang hatinya sudah serik dan kering.

Like violet,
Macam indah,tapi gelap,
Like violet,
Pelangi tak lengkap tanpanya,
Adakah violet warna terakhir,
Adakah violet warna pertama,
Gelapnya disukai,
Tapi jarang diperhatikan,
Terpinggir bukan luar biasa...

Huff...hufff....Tenaganya sudah digunakan sepenuhnya . Dua pusingan lagi penderitaannya akan lenyap dan terhapus. Nafasnya berat dan dadanya terasa sesak . Dia tak mampu lagi. Bamm!!! Penglihatannya kabur momentum saat badannya rebah dirasai perit. Dunia gelap semuanya seakan terhenti seketika...

...............................

My IndigoWhere stories live. Discover now