Hari ini hari pertama persekolahan bagi pelajar menengah tahun kedua. Kim Missa teruja dengan kehidupan pelajar yang akan dilaluinya.
"Mesti cari ramai kawan. Kalau tak mati kesunyian aku!"
Hatinya tak keruan memikirkan kehidupannya selepas ini. Walaupun sebelum ini dia tidak pernah kisah walau hidup kesunyian namun hatinya terdetik semula ingin merasai kemanisan hidup di sekolah."Emm...kelas....haa ni, perempuan ada 16 lelaki 12...okayhh"
Missa terus melangkah menuju ke bilik darjah yang menjadi permulaan bagi kehidupan sosialnya.Dia meneliti semua kerusi yang ada di situ tinggal satu lagi kerusi yang pasti miliknya."Hye..."
Missa menghulurkan tangan tanda dia ingin memulakan ikatan persahabatan dengan seorang gadis yang duduk disebelah tempat yang dipilihnya .
"Hye...Jung Hi Na...panggil Hi Na je.."
"Kim Missa....panggil Missa...:)"
"Kau top ten sekolah kita kan? Budak anti-social tuu kann??"
"Anti-so...cial!?!?"
Missa amat terkejut dengan panggilan baru yang dikenakan padanya. Sejak bila pula dia anti-sosial?..disebabkan dia selalu menyendiri untuk belajar tidak semestinya dia anti bersosial. Susah kini dia menghadam anggapan orang ramai terhadapnya dan kenapa Anti-social!!?!?!?
"Ehh...taklah saya tak anti-social..saya cuma needs times to study tuu je"
"Weyhh jangan speaking ngan aku sebab aku blurr...btw aku sudi jadi kawan kau...okayhh?"
"Seriouss?!?!Kau kawan pertama aku kat sini auuu!! :)"
"Hahahah..comellahh kau nie.."
Jung Hi Na ketawa mengekek melihat telatah gadis berambut panjang aras pinggang itu. Perbualan mereka terhenti seketika apabila seorang guru memasuki bilik darjah. Lagaknya seperti seorang yang arrogant dan lame. Pakaiannya seperti secretary , cermin matanya tidak mahu kalah besarnya. Melihat perwatakannya pelajar lelaki mula ketawa beramai-ramai.
"Cikguu memang seiras Harry potter laa cermin mata tuu boleh nampak voldemort tak? "
Memang kurang ajar,Missa yang dari tadi memerhati mula jengkel dengan pelajar lelaki yang tidak semena mengherdik guru yang baru melangkah ke kelas itu. Belum sempat Missa mempertahankan guru itu satu jeritan bergema, gerun bila didengar."GO OUT NOW!!!!!" huish bukan main kuat lagi. Guru yang dari tadinya diam dah keluarkan taring."I means everyone in this class!!!berdiri di luar sepanjang kelas saya ber...mu....la!!!!!"
Mimpi ngeri apa yang berlaku dalam hidup Missa. First day kena denda."WHAT!?!?!?" Dia keliru kenapa dia terjebak sekali.
"Memang kena settlekan budak tuu kalau tak sebab dia!!"
"Sabar Missa Tae joon tuu memang macam tu dari dulu mulut kalau tak kena cepuk tak nak diam"
"Okayh aku sabar sekali lagi dia buat kita terjebak,bukan cepuk dahh aku bagi sekali ngan terajang pon ade nanti"
"Lehh tahan gak garang kau ni..hahahahha"
Hi na tidak habis dengan ketawanya sampai keluar air mata. Tiba-tiba hati mereka seram sejuk bagai ada yang memerhati "aura lain macemm" . Hi na mula menjongketkan dan membulatkan matanya seakan menyuruh Missa menoleh ke belakang.
"Apahal kau ni macamlah cikgu garang tuu ade kat belakang..takyah takutlah cikgu tuu hati kertas gakk perempuan kan biasalahh nanti.."
"Stop Missa..jangan cakap dah!!"
Pucat muka Hi na dia menarik tangan Missa dan memaksa dia memandang ke belakang.
"Apa dia!?oh kauu..ehh...cikgu...hahah...hye...."
Kali ini memang masak hangus semua ada. Missa tidak keruan hatinya berdebar . Guru itu sekali lagi bersedia mahu keluarkan satu jeritan penyengat. Pasrah!.
"Kim...Missa!!!!!!"
"Omma!!!"
Pakk!! Satu tamparan menghinggap. Perit terasa sakitnya. Missa perlahan membuka matanya. "Uishh terangnya"."Missa! Bangun! Kenapa kamu pengsan kat sekolah!"
"Omma?"
Puan Kim bercekak pinggang melihat anak gadisnya yang masih mamai. Ibunya tidak mengerti mengapa Missa meronta-ronta memanggilnya dalam tidur dibangunkan tidak berkesan tamparan juga ubatnya untuk membangunkan gadis itu."Omma,kat mana ni?"
"Kat hospital lahh, kamu tuu buat Omma risau jee"
Lega hatinya,mujurlah hanya mimpi . Madam Sun hee memang mimpi ngeri . Dia ketawa mengenangkannya.
"Omma dengar ada idol masuk hospital pagi tadi kamu taknak tengok ke?"
"Idol?hmm biarlah tak minat. Hati Missa kat Lee min ho jee"
"Ramai tau orang kat luar. Kecoh satu korea dibuatnya"
Idol mana pula yang buat satu korea tak keruan? Hatinya ingin tahu . Kalau hensem bolehlah dia cuci mata . Satu laungan suara terdengar dari luar tingkap. Missa terus bangun dari katilnya dan menjenguk ke luar tingkap.
"Seriously..EXO?!?!?"
..............................................
YOU ARE READING
My Indigo
RomanceKisah seorang gadis 18 tahun,korea,yang terjebak dengan kehidupan boy group (idol) yang dipanggil EXO menyebabkan kehidupannya tunggang langgang dan penuh dengan tujuh warna kehidupan. Walaupun pada mulanya dia tidak pernah terfikir untuk jatuh hati...