3 minggu sebelum majlis
"Betul ke tidak keputusan yang aku buat ni? Atau aku tarik diri daripada semua benda yang tak masuk akal and lari balik UK. " keliru? Ya sangat keliru. Perkara seperti ini tak boleh nak buat main. Tersilap langkah, hancur hidupnya.
"Tak! Tak! I better cut this off! This is not me. Seriously! This is not me!! "Phone di sebelah aku ambil dan terus mencari ticket flight yang available pada waktu tarikh perkahwinannya. Aku tak sanggup nak tipu diri sendiri dengan cara pura-pura bahagia semata-mata mahu melihat parents-ku gembira. Tapi.. aku takut langkah yang aku pilih ini bakal mengecewakan mereka dan lagi teruk daripada itu, mungkin mereka tidak menganggap aku anaknya.. OH NO!
"Ya Allah, tunjukkan lah pada hambamu ini jalan yang benar, jalan yang boleh membahagiakan aku, kedua ibu bapaku dan orang yang berada disekitarku.sesungguhnya, aku keliru Ya Allah" - jiha
Pada malam itu,
Selepas solat isyak, kaki ku terus menuju ke arah katil untuk tidur. Dalam keadaan aku ingin menyelesakan diri di atas katil. Dia terdengar ada bunyi notifications whatsapps. "Nak bukak ke tak nak? Hmmm ". Akhirnya aku buka juga whatapps aku untuk aku melihat siapa yang telah menganggu "me time" aku ni. Dalam hati ni berharap agar bukan orang yang berada dalam fikirannya sekarang. "Please jangan dia" ternyata apa yang di fikirkan tadi menjadi kenyataan apabila melihat nama lelaki itu "my bae 💗"Kenapa aku tak tukar nama tu? Sebab aku malas, lagipun faez dah cakap. Kalau aku tukar nama tu, dia akan punish aku. So yes! Aku takut. Aku biarkan nama tu, lagipun nama tu macam sedap. Eh? Tak tak aku tarik balik ayat aku tadi! Kalau faez dengar, confirm dia akan ejek aku!! Eh back to the topic jiha!!
"Takpelah mungkin ada hal penting kot, kalau tak tak akan dia ws aku malam-malam macam ni" tangan ku tangkas membuat kerja, dan mataku terus membaca kiriman tersebut
"I'll pick you up tomorrow at noon. Don't be late! You know I hate waiting, so please." - faez
"Wait! For what?"- jiha
"I need to talk with you." - faez
"No I don't want! You can talk to me now" - jiha
"If I say I want then nobody include you will change my mind. Full stop. Tomorrow. Noon" -faez
"I HATE YOU" - jiha
"I love you too, sayang" -faez
"Gila! Gila! Dia memang gila. Sah aku kahwin dengan orang sakit mental! Dari aku layan mamat ni, lebih baik aku tidur!!" Aku terus letak phone di atas bed side table dan terus menutup mata. "Today is my bad day. Tomorrow is my worst day. EVER! "
Assalamualaikum guys!!
I'm backk! Thank you pada yang tunggu. Oh my god tak expect pun ada yang tunggu karya I ni 😂😂. Im still learning and yes kalau ada salah silap, mohon diajar 💗Question:
Nak ada plot twist or tak nak?
Do comment down below okay?
KAMU SEDANG MEMBACA
Derita dalam bahagia
Romance(SLOW UPDATE ) Najihah sebagai jiha yang baru sahaja pulang ke tanah air yang tercinta kerana telah melanjutkan pelajarannya di London , united kingdom. tetapi apabila dia sudah pulang , kejadian yang tidak pernah dia fikirkan yang akan terjadi pad...