Boboiboy yang masih mendukung Yaya ala bridal style telah sampai dihadapan rumah Yaya.Tapi pada masa itu ada ayah Yaya yang ingin mencari Yaya kerana dah marghrib.Sesampai Boboiboy dihadapan rumah Yaya,Boboiboy terus diberi pelbagai soalan.
Ayah Yaya:Eh!Boboiboy apasal awak dukung Yaya tu?
Mak Yaya: Apahal ni bang.Eh!Boboiboy,Yaya.
Alamak! Habis la aku-kata Boboiboy dalam hati.
Boboiboy:Ergh....Assalammualaikum pak cik, mak cik.Ni Yaya terjatuh sampai buku lali nya terseliuh.Yaya dan Boboiboy tak bawak jam kuasa jadi Boboiboy terpaksa dukung dia.
Mak Ayah Yaya hanya tersenyum.
Ayah Yaya: Terima kasih ye Boboiboy hantar Yaya.
Mak Yaya: Haah!Susah kan kamu je.
Boboiboy: Eh!Tak susah pun Yaya kan kawan saya, kan Yaya.Eh!
Yaya sebenarnya sudah tertidur.Mak Ayah Yaya tergelak kecil sambil mengelengkan kepala.Ayah Yaya terus mengambil Yaya dari Boboiboy.Sebelum Boboiboy balik...
Boboiboy: Pak cik,Mak cik.Boboiboy balik dulu ye.Assalammualaikum.
Mak Yaya: Waalaikummussalam. Terima kasih sekali lagi ye Boboiboy.
Boboiboy membalas dengan senyuman sebelum balik ke rumah
Di rumah Yaya
Ayah Yaya meletakkan anak dara nya di atas sofa di ruang tamu.Kemudian dia melihat keadaan buku lali Yaya.
Ayah Yaya: Hem...Memang tak boleh jalan kalau macam ni.Terseliuh teruk ni.
Mak Yaya: Abang memang tak percaya Boboiboy eh? (Sambil membuka tudung Yaya).
Ayah Yaya: Siapa kata abang tak percaya. Boboiboy kan budak baik dan kawan baik Yaya masa kecil. Tak kan la dia buat bende teruk kat Yaya. Abang pasti Boboiboy sayang kan Yaya.
Mak Yaya: Kenapa pulak abang pasti??
Ayah Yaya: Sebab lelaki yang sayang pada seorang perempuan itu pasti akan membuat apa sahaja untuk pastikan perempuan itu gembira dan selamat.
Mak Yaya: Ye ke??
Ayah Yaya: Iye.
Tiba2 Yaya bangun dari tidur.
Mak Yaya: Eh!Yaya dah bangun Nak.
Ayah Yaya: Maaf ya sayang sebab kacau kamu tidur.
Yaya: Eh! Tak apa la ayah.Erm.. sekarang pukul berapa?
Mak Yaya: Pukul 7:55 p.m Nak.
Yaya: Yaya naik dulu.Nak mandi lepastu solat margrib ye.
Ayah Yaya: Ha!Pergi la.
Mak Yaya: Sini mak tolong.
Semasa Yaya dan Mak Yaya berjalan menaikki tangga,Ayah Yaya memerhati dua wanita kesayangan dia dengam senyum sebelum bangun pergi kedapur.
Di Bilik Yaya
Selepas Yaya mengunci pintu bilik dia
dia terus mandi kemudian solat marghrib.Selepas solat marghrib Yaya terus menatap bintang2 malam.Yaya duduk di atas atap rumah (guna kuasa ya guys) sambil memikirkan kata2 ayah nya di ruang tamu tadi.Ya,Yaya tidak tidur pun.Sebenarnya dia buat sedemikian kerana takut ayah nya marah.Buat apa sahaja?Selamat?Sayang?.Itu yang difikir Yaya.Dia dengar semua perbualan orang tua nya dari A sampai Z.
Bercakap dalam hati (Yaya)
Betul ke Boboiboy buat semua tu sebab sayang.
Aku kenal Boboiboy.Dia tak buat benda yang menyusahkan dia melainkan untuk orang lain.
Tapi Boboiboy tak akan lah suka aku sebab aku dengan dia baru berumur 15 dan tahun depan 16.Boleh dikatakan muda untuk start couple.
Di rumah Boboiboy
Boboiboy sedang termenung atap rumahnye sambil teringat kejadian petang tadi.Boboiboy tersenyum bahagia seorang diri sehingga ada seseorang menegur nya.
???: Tumben senyum sorang2.
Boboiboy:Eh Ochobot! Apahal kau guna bahasa indon tiba2 ni.
Ochobot Power Sphera+Kawan Boboiboy
Ochobot: Saje. Yang kau ni kenapa senyum2 macam orang gila .
Boboiboy: Biar la,kau nak sibuk apahal.(memusing kepala bertentangan Ochobot).
Ochobot: Owww.... Dah seronok dukung Yaya terus jadi diadab dengan aku ye.
Boboiboy terus terkejut.Dia terus menatap robot kuning dan bulat itu.
Boboiboy:Ma...ca...
Ochobot:Macam mana aku tahu?Haa... macam ni....
Flashback
Ochobot sedang berada di taman untuk mencari Boboiboy sebab Tok Aba meminta Ochobot cari kerana dah marhgrib.Ochobot cari seluruh taman sehingga dia ternampak Boboiboy.Pada mulanya dia mahu memanggil Boboiboy tetapi Ochobot perasan Boboiboy sedang mendukung seseorang. Ochobot perhatikan sehingga dia tahu yang didukung Boboiboy ialah Yaya yang sedang menatap muka Boboiboy
Flashback end.
Ochobot:Ha! Macam tu la aku tahu.Aku pasti kau mesti suka Yaya renung kau.
Boboiboy:EH!Mana ada. Yaya time tu tengah marah la.
Ochobot: Yela tu. Cakap je kau suka Yaya.
Boboiboy: Mana ada aku suka dia kitaorangkan muda lagi.Dah la aku nak tidur.
Ochobot: Dahla malas aku nak layan. Selamat malam. Mimpi Yaya ye .OPSS.
Boboiboy: Ochobot!
Ochobot terus ke tempat mengisi tenaga.Boboiboy pula ingin tidur sebelum itu dia terfikir sejenak.
Memang aku suka Yaya tapi Yaya suka aku ke-gumam Boboiboy
================================
SORRY HAVE TYPO
YOU ARE READING
'My Feeling With You' Boboiboy X Yaya (Complete)
RomanceFanFic ini mengisahkan Boboiboy yang memendam perasan pada seorang perempuan iaitu Yaya.Adakah Boboiboy akan meluahkan isi hatinya??Adakah Yaya menerima Boboiboy??Atau sebalik nya?? FanFic ini juga untuk saya hilangkan stress sahaja. Malay Writer