Hoofdstuk 4

9 0 0
                                    

3 maanden later
'Gast, wat heb je gedaan?', schreeuwde Jake die opstond van zijn stoel.
'Ik heb jouw foto doorgestuurd', zei Seth zeer laconiek, precies alsof dat alles goed maakte.
'Hoe kwam je erbij gast, wat is er mis met jou?'
'Niets, als ik echt een foto van mezelf had doorgestuurd zou ze me toch nooit willen ontmoeten, jij moet alleen de eerste dates voor mij doen.'
'What the fock gast, ik kan echt niet volgen! Hoe bedoel je ik moet gaan daten met dat meisje?', schreeuwde Jake nog steeds, terwijl hij wilde handgebaren maakte naar Seth.
'Wel, het is eigenlijk echt niet zo ingewikkeld. Jij gaat op enkele dates met Morven, na elke date kom je bij mij en zeg je hoe het gegaan is.'
'Waarom moet ik een meisje gaan daten waarop jij verliefd bent? Dat slaat op niks!', wist Jake uit te brengen op een nog steeds zeer luide toon.
'Wel na enkele dates als het goed gaat, stel je haar aan mij voor. Na een tijdje, als wij beginnen samen op te trekken, verlaat je haar. Dan ben jij de klootzak, en zal ik haar liefdevol opvangen.'
'Ben je nu helemaal gestoord?', vroeg Jake nog woedender,'Ik wist al dat er iets met je mis was, maar dit. Ik ga me niet bij een random meisje als de grootste klootzak gaan voordoen. Trouwens ze verwacht jou!'
'Jij bent degene die naar de dates zal gaan, dus ze zal op jou wachten!', riep Seth die nu ook kwaad begon te worden.
'Ze verwacht iemand met jouw persoonlijkheid, ik ben jou niet!', gebruikte Jake als tegenargument. Hij begreep niet dat zijn beste vriend hem hiertoe dwong. Wie weet wie die foto allemaal te zien krijgt. Jake bedacht opeens een andere gevaarlijke reden waarom hij niet zou gaan:' Gast, wie weet zat je al die tijd mailen te sturen naar één of andere pedofiel!'
'Ik ken Morven, ze is geen pedofiel. En ze is ook geen seriemoordenaar.'
'Je kent haar, jij heb haar nog niet eens in het echt gezien! Stop met dromen!', schreeuwde Jake toen hij aanstalten maakte om de kamer uit te lopen.
'Wacht Jake!', riep Seth, en desondanks hij dacht dat Jake niet meer zou luisteren, draaide hij zich om.
Seth startte zijn computer op, en zocht naar zijn mails. Hij opende een mail die hij reeds gelezen had, en liet hem aan Jake zien. 'Dit is Morven.'
'O my god! Ze mag er inderdaad wel wezen! Mar die foto kan evengoed van het internet komen,' wist Jake zich te verdedigen, er was niet één kans dat hij hieraan meedeed. Zichzelf als klootzak voorstellen, wat dacht Seth wel van hem? Waarschijnlijk veel dingen die hij niet wist. 'Dus je doet het?', vroeg Seth hoopvol aan zijn beste vriend. Hij had zijn handen tegen elkaar gedrukt, zoals een klein kindje dat ging smeken om nieuw speelgoed bij zijn moeder. Teneergeslagen liet Jake zijn hoofd hangen, en tegen zijn zin, kwam er een stille ja over zijn lippen. 'De eerste date is binnen een week, dinsdagavond. Vergeet dat niet!', maande Seth hem, maar Jake had zich al uit de voeten gemaakt.

Love letters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu