6 April 1888
"Ja må han leva, ja må han leva!"
Jack vaknade av sången och insåg att det var hans födelsedag. Han låtsades sova när Madeleine, Anna, Luna och Arthur kom in i rummet."Vakna Jack!" Ropade Anna.
Jack låtsades vakna och försökte se överraskad ut.
"Grattis på födelsedagen!" Sade alla i kör.
"Du fyller 14 idag, Jack! Där jag kommer ifrån är man vuxen när man är 14." Sade Luna.Innan Jack hann svara hördes knackningar på dörren nerifrån.
Madeleine gick ner för att få reda på vem det var. När hon öppnade dörren fick hon syn på en främmande pojke."Vem är du?" Frågade hon.
"Mitt namn är Joe." Svarade pojken
"Jag har hört att det är Jacks födelsedag idag och ville ge honom en present."
"Så rart. Är du Jacks vän?"
"Ja, hans bästa." Svarade Joe.Madeleine visade Joe vägen till Jacks rum och gick till köket för att göra klart Jacks födelsedagstårta.
Arthur och de andra hade redan gått för att köpa födelsedagspresenter.Joe knackade på dörren.
"Kom in!" Ropade Jack
Nog blev han förskräckt när han såg Joe komma in."Joe?! Vad i hela friden gör du här?"
"Det är ju din födelsedag, jag ville ge dig en sak." Svarade Joe.
"Vad för sak?"Joe satte sig på kanten av Jacks säng och gav honom en glittrig liten ask.
"Är den till mig?" Frågade Jack.
"Självklart," Svarade Joe. "Det är ju din födelsedag!"Jack öppnade försiktigt asken och fann en sprillans ny kamera.
"Åh, Joe!" började han "detta är ju en av de dyraste kamerorna i Edinburgh!"
"Jag köpte den för mina egna besparingar." Svarade Joe.
"Hur kan jag någonsin betala tillbaka?"
"Med en kyss..." Mumlade Joe.
"Med vad?" Frågade Jack
"Inget..!" Svarade Joe och svävade hastigt ut ur rummet.