Domo! And Arigato!! Dah nak hampir 300 views dah! Yay! 😄 Sebagai tanda terima kasih, tengoklah video di atas yang saya jumpa!! Comellah diorang tu!!
Ain tertidur kepenatan disebabkan telalu letih bermain dengan Boboiboy. Lagi-lagi dua orang daripada Trio Trouble Maker. Boboiboy yang dah bercamtum semula melihat Ain yang berada di atas pehanya dan tersenyum.
Boboiboy : Dah lama aku tak tengok Ain tersenyum macam ni..
Yaya : Aku pun tak pernah tengok Ain tersenyum gembira.
Ochobot : Yaya, macam mana kau kenal Ain?
Transbot : Saya pun tertanya-tanya juga.
Boboiboy : Yelah Yaya. Macam mana ye kau boleh kenal Ain?
Yaya : Hm.. Aku jumpa dengan Ain masa pertama kali aku pergi Jepun. (From Fly With Yaya.)
~Flashback~
Waktu tu, Yaya sedang ambil angin di kawasan tu. Dia ternampak seorang remaja perempuan yang bertudung dengan tiga orang lelaki yang pelik? Salah seorang daripada mereka berkata..
??? : Pastaaa!!!
(Aimi : Eh!? Macam mana dia boleh ada dalam ni?!
Ame(oc) : Entahlah. Rasanya dia keluar dari cite Author-san yg lain dan masuk dalam cite ni.
Aimi : Tapi buku tu bukannya ramai orang baca dan dia tu bukannya terkenal sangat pun kat Malaysia.
Italy : ....... Ve!!!!! *menangis dan terus lari*
Ame(oc) : H-hey! *glare kat author* Tengok! Kau dah buat dia nangis! *menghilang*
Aimi : ....... K-kau? *gloom* Ame tak pernah guna kau kat saya....)
Yaya ternampak seorang remaja perempuan yang bertudung berdiri berseorangan di tepi jalan.
Yaya : *dalam hati* 'Dia tu orang Islam ke?'
Yaya berjalan ke arahnya dan cuba bercakap dengannya.
Yaya : Umm... Hello.. Daijobudesu ka?
??? : *pandang Yaya* Awak ni orang Malaysia ke?
Yaya : Y-ya. Awak pun sama?
??? : Un. Nama saya Ain, awak pula?
Yaya : Nama saya Yaya. Ni pertama kali saya datang ke Jepun.
Ain : Yeke? Kalau macam tu saya boleh tunjukkan tempat ni.
Yaya : Takpe ke? Saya tengok awak macam tengah tunggu seseorang je.
Ain : Takdelah. Saya saje je. Jom lah.
Ain tunjukkan banyak tempat macam tokong, taman, kedai ada barang anime(?), dan lain-lain. Ain beri cadangan pada Yaya ada cafe yang ada air yang shedap tu. Shedap tau! Dah lah dapat ternet free! Free tau!
~Somewhere else~
~Beyblade Burst Universe~Free : *bersin* Ada orang panggil nama saya ke?
~Back to the flashback~
Bila diorang masuk dalam cafe tu, tiba-tiba ada orang jerit.
??? : Oi!! Deku!!!!
(Aimi : Macam mane si panas baran tu ade kat situ!!!???
Ame(oc) : Jangan tanya, saya tak tahu.
Ai(oc)(assistant taip benda) : Um... Gomen, saya tertaip skrip lain masuk dalam ni.
Aimi : *sigh* Takpelah... Harap-harap tak jadi lagi...)
YOU ARE READING
You're... [Boboiboy AU] 《Complete》
FanficBoboiboy ada adik perempuan tapi dia tak tahu pun yang dia ada. Dia tiada ingatannya bersama adiknya kerana kuasa yang dimiliki oleh adiknya, Ain. Ain pun selalu berada di samping abangnya sejak kecil lagi, tapi... Di mana Ain sekarang ni?.... "Kita...