1 | Writing

15 0 0
                                    

When I was younger, I began writing to living the fantasy. It was a wonderful way to create new worlds where I could escape from reality.


My own world.


“Juel, pandanglah sini!” Renee cuba menarik perhatian lelaki itu. Juel sedari tadi memfokuskan matanya ke arah laptop. Barangkali sedang bertungkus-lumus menyiapkan manuskrip untuk buku keluaran barunya yang akan datang.

Renee menongkat dagunya dan mengalihkan pandangan ke arah bibir Juel yang tebal dan kemerahan. Nampaknya lipbalm di sisi Juel berjaya membuatkan bibirnya tampak berkilat dan natural. Hakikat sebenarnya lelaki berkulit sawo matang ini merupakan seorang yang kuat merokok. Kemudian beralih ke mata kuyu milik Juel yang berwarna coklat menampakkan darah Siam yang mengalir dalam tubuhnya. Seiras ibunya.

Terlalu banyak benda yang dia ingin ambil tahu tentang lelaki itu memandangkan sudah dua tahun mereka bersama. Itu baru permulaan.

“Pandanglah sini.” Rengek gadis itu.

“Yes?” Namun mata Juel tetap tidak beralih.

“Look at me, please.”

“Wait ya.”

Renee tetap menanti jari jemari Juel yang sedang lincah menaip.

“Okay. Apa ya-” Juel menoleh ke arah Renee di sebelahnya yang sedang meniup buih pada wajahnya. “Renee!”

“Ini balasan sebab tak layan saya.” Dia pun mencabut lari manakala Juel meletakkan laptop di tepi lalu mengejar Renee yang semakin menjauh.p

“Tunggu awak nanti!”

“Kejarlah.”

“Awak akan kena nanti, Renee.”

“Kalaulah dapat!” Tawanya kedengaran.


This is my first writing. Dulu memang pakai buku. Aku ubah sikit-sikit ayat sebab biasalah budak. Ayat kosa kata dan tatabahasa lintang pukang. Lama-lama aku simpan dalam laptop bapak. Ni kalau dia tengok, memang kenalah aku. Kuat sangat tengok cerita romantik! Bayangkan masa tu masih muda and berangan je banyak. But at least, I can let it out through my writing. Like pooffffff!

This is my childhood. Budak-budak sibuk nak main. At that age, all I wanted was reading and writing some books.

Dear my writing, I love you.

Bla Bla Bla | My Vivid ThoughtWhere stories live. Discover now