3. Om de

2 0 0
                                    

Går ensam inne i skolans korridoren. Idag , jag kom till skolan tidigt på morgonen och var på taket enda tills första lektionen började . För att kan inte glömma det som jag såg genom fönstret . Ugh , Tänker för mycket konstiga grejer .
När jag kom in i klassrummet såg jag Ten och Johnny . De pratade med varandra först sen gick de till sina platser. Jag gick snabbt och satt på min bänk direkt . Bo Ra tittade på mig konstigt ... Kanske hon undrar varför jag gick inte med de till skolan.
På rasten Bo Ra försökte komma och prata med mig men jag igga henne och sa " ska till toa kommer snart " . Men kom tillbaks när rasten var slut . Jag brukade alltid äta med Johnny , Ten och Bo Ra . Men idag jag åt med helt random 3 tjejer . De började märka att jag blev konstigt .
Alla började ta sina ryggsäck och började gå hem. Jag skyndade mig också . Varför tittar Ten mot mig så konstigt . Jag log bara tillbaka och sa .
- Jag måste gå , jag har nåntig å göra .

- Vad måste du göra ?

Jag tittade på de en efter en , Johnny som stod bredvid hans bänk , Bo Ra som står bakom mig , Ten som står framför . Jag visste inte vad jag skulle göra , jag tog fast Jisoo som skulle hem . " Jisoo och jag ska till biblioteket , visst ? " sa jag och log mot henne . Jag vet Jisoo . Hon är lugn , tyst , smart och snäll . " Ja , vi ska till biblioteket " sa Jisoo och vinkade t andra .
När jag gick ut från klassrummet , de tre tittade konstigt mot varandra.

- Vad var det ? Varför ljuger du , sa Jisoo

- Jag behövde göra det , sa jag då suckade Jisoo .

- Jaså , till slut du fick veta om det också ? Om Sohyeon ? Vad svårt det är asså , hur många år ska hon göra det svårare för alla . Fortfarande häxa efer döden oxå ugh .

- Sohyeon ?

- Va ? Vet du inte ? om du inte vet varför springer du ifrån de ? Blev du inte vänner med de ?

- Du kan säga att vi är vänner men kan du berräta om Sohyeon till mig ?

- Ohh...... okej da följ med .
*
Jisoo och vi satt bredvid en äffar och åt glass.
- Du är ny och det är inte ditt problem men den bänken som du sitter på är Sohyeons asså hin brukade sitta där . Hon är snygg , typ som idoler . Men hon va jättedum . Bo Ra och Sohyeon har inte samma blod , de är adopterad men de gillade varandra så mycket . Men första terminen Sohyeon gick om klass så hon fick gå samma klass som oss . Alltså hon är 1 år äldre än oss . Då började allt . Johnny och Sohyeon blev bästavänner . Johnny , Sohyeon och Bo Ra var med varandra varje dag like 24/7 . Snart blev Johnny å Sohyeon ihop , alla hejade på de . Men ingen visste vad som skulle hända
- Vad ?
- Sohyeon hade 4 år äldre pojkvän . Och när Johnny fick veta det han gjorde slut . Den tiden jag brukade alltid gå med Bo Ra så jag visste allt . På jullovet jag , Bo Ra och Johnny va på biblioteket och skulle hem men då insåg Johnny att Sohyeon stod där med hennes pojkvän och hon tände hans cigarret .
Sohyeon såg också Johnny och hon försökte springa iväg men Johnny sprang efter henne och tog fast .

Den minuten var allt mörkt , himlen va grå. Johnny som såg hans flickvän va med nån annan.
- Vad är det här ? Vem ? " Sohyeons andra pojkvän puttade ner Johnny "

- Vem är du själv ? Stick härifrån . Sohyeons tårar började rinna . " Förlåt , Johnny , Förlåt "
" vem är han , så du har två killar visst " sa den stora killen och örfilade Sohyeon .

Johnny som såg det blev skit arg och började slåss med killen . Sohyeon stod och skyddade stora killen men plötsligt Johnny började skratta som en psycho .
Sohyeon hållde den andra killens hand och gick därifrån .
Nästa dagen kom Sohyeon till skolan med blåmärke överallt på hennes kropp. Såklart hon blev slagen av den dära killen . Den andra dagen kom Johnny in med blåmärke också .

Om världen var triangel Where stories live. Discover now