Aku perjalanan balik ke rumah Ajumma . Tiba² aku rasa macam ada orang follow aku dari belakang , meremang bulu roma aku ! Dah nak malam kot !
Aku jalan laju² supaya cepat sampai ke rumah , tapi orang yang kat belakang tu kedengaran seperti dia berlari ke arah aku .
Organ aku ni bukannya cantik pon! Gi lah culik orang lain , kalau nak jadikan aku gigolo pon .. barang aku XSEDAP ah!
"Tunggu" suaranya kedengaran dekat di belakang aku.
Apa lagi , aku pecut ah masuk rumah Ajumma. Ajumma pon pelik kenapa dengan aku tiba² balik rumah tercungap-cungap.
"Kenapa ni Jungkook?"
"Tak ada apa.. ta-tadi ada anjing liar , Jungkook pon lari lah "
Kita cover jelah , nanti buat malu je besar² takut kena culik .
"Jungkook!!"
Suara tu..
Aku toleh ke arah pintu rumah. Urgh it's Taehyung ..
"Kau pahal lari!? Aku suruh tunggu kan!!?"
WHAT!? TADI TU DIA KE!?
"Tak dengar lah tadi *gelak xikhlas*"
"Ke sebab .. kau ingat aku ni penculik?"
"Tak ada lah ... Mana ada "
"Ha Korang berdua ni , pergi mandi cepat ! Lepas tu turun makan " Sapa Ajumma
Aku dan Taehyung mengangguk saja lalu beredar dari situ.
Skip
Dah masuk 1 tahun dah , and Aku pon dah nak masuk 17 tahun . Aku bercadang , lepas aku masuk 17 tahun ni , aku nak duduk balik rumah aku dan cari kerja part-time .
Aku ni bukan apa , tak nak lah menyusahkan Ajumma dengan Taehyung .. mesti Taehyung tak selesa duduk sekatil dengan aku kan? Dengan Ajumma kena masak untuk kitaorang lagi . Ish tak nak lah.
Kami bertiga duduk di meja makan bersama. Mungkin ini masa yang sesuai untuk aku beri tahu mereka tentang ni.
"Ajumma.."
"Hm? Kenapa Jungkook? Kamu tak sihat ke?"
"Bukan.. sebenarnya Jungkook nak bagitahu Ajumma dengan Taehyung yang Jungkook nak duduk rumah Jungkook balik"
Taehyung yang tengah mengunyah nasi tu terus menoleh ke aku.
"Kenapa nak duduk sana?" Tanya Taehyung dengan muka serius dia.
"Sebab rindu nak duduk suasana rumah tu .. boleh kan Ajumma?"
"Hm, kalau tu yang kamu nak .. Ajumma tak boleh halang kamu"
"Terima kasih , lagipun Jungkook nak mula hidup berdikari .."
"Kalau kamu perlukan apa² , datang je sini , Ajumma boleh tolong okay?"
Aku mengangguk. aku excited giler nak duduk rumah aku tu balik! Dapat menggila , boleh buat apa2 je yang aku nak! MUAHAHAHAHA YES!!
skip
Malam , aku duduk di katil sambil membaca buku² Taehyung. Semenjak duduk dengan Taehyung ni , aku pon dah terbiasa baca buku.
Taehyung merampas buku aku. Lalu letakkannya di tepi katil.
"aku nak cakap something ni"
"Apa dia?"
"Kau betul ² nak pindah sana ke?"
"Alahh , sebelah rumah je pon"
"Aku sebenarnya.. *pegang pipi aku*
Okay , this is weird ! APAHAL dengan mamat ni!? . Aku menepis tangan Taehyung.
"Kenapa ni ?" Tanya aku pada dia dengan dahi berkerut.
Taehyung memegang bahu aku , aku mula tak sedap hati , entah kenapa aku tak sedap hati .. tapi memang tak sedap hati! Faham tak perasan tu!? Pandai² lah Korang fikir !
Aku membiarkan je tangan dia memegang bahu aku , sebab aku nak tahu apa yang dia nak buat sebenarnya.
Tapi perlahan tangan dia naik ke pipi aku . Dia nak tampar aku ke? Dia nak pegang pipi aku dulu .. lepas tu dia nak tempar muka aku!!?
"Aku suka kau.."
Perkataan tu keluar dari mulut Taehyung membuat aku terkaku , terdiam , terkedu ! Semua ah! Badan aku tiba² tak boleh nak gerak !
Taehyung menarik wajah ku ke wajahnya . Hati aku berdegup kencang giler nak mati! Kenapa kau nak confess Kat Aku waktu ² macam ni!?
Bibirnya hampir dekat .. tapi aku tak dapat nak buat apa² ! Badan aku dah kaku!
"Taehyung? "
Suara Ajumma memanggil Taehyung di luar pintu bilik . Taehyung menghentikan geraknya . Dia terus bangun dan pergi ke pintu
Aku menghembus lega . Dia giler ke? Dia kata dia suka aku!? Aku ni lelaki ! Bukan perempuan anjir! Walaupun nampak perangai aku ni sopan tapi aku bukan sotong syial! Aku masih lelaki! Dan straight!
Taehyung ikut Ajumma keluar dari bilik . Aku apa lagi , gulung selimut satu badan and then tidur ! Buat macam tak ada apa² je ! GOODNIGHT !
YOU ARE READING
PRINCE'S AROUND ME •JJK• {BXB}
Romance"Tuanku , kami dah jumpa budak tu "Bawak budak tu ke istana beta" "Tuanku , Kita tak boleh bunuh budak tu" "jadi? patutkah kita simpan dia dalam istana?" -------- "kenapa kita simpan dia? " "Sebab ianya atas perintah Raja" -------- "Aku dah tak taha...