🌱3

174 33 9
                                    

Sepanjang dalam perjalan menuju kesekolah taehyun , taehyun hanya duduk diam ditempat penumpang sambil memeluk tubuh .

" Taehyun-ah "

Taehyun memandangku apabila aku panggil .

" Balik nanti , kita pergi makan luar nak ? "

" Nak nak ! "

Laju dia mengangguk . Budak ni , kalau aku belanja makan baru nak tunjuk perangai budak budak . Kalau tak , keluarlah perangai dewasa dia , dingin je .

" Noona . Nak ais krim juga okay ? "

" Ha yelah "

Aku menggeleng gelengkan kepala , kalau macam ni setiap hari , pokai lah aku .

Aku memperlahankan kereta apabila tiba disekolah taehyun . Kereta audi putih itu aku parking di tempatnya .

" Dah sampai . Jom noona temankan "

Lalu , aku dengan taehyun keluar daripada kereta . Tak lupa juga untuk mengunci kereta sebelum ditinggalkan .

" Taehyun ada ramai kawan ke dekat sekolah ? "

Dia tak menjawab namun dia hanya mengangguk . Benci betul lah kalau bercakap dengan dia ni . Pemalas sangat nak bercakap

" Mesti taehyun ada ramai peminat kan ? "

" Mestilah , cikgu cikgu sini pun oncrush dekat tae "

Aku tergamam dengan jawapan budak bernama taehyun ni . The heck kang taehyun ?

" oh okay . Yeochin ada ? "

Dia menggeleng perlahan . Eleh , tak laku lah tu . Namun apa yang aku cakap dalam hati sebentar tadi salah apabila dia kata ,

" Diorang tak sesuai untuk Tae sebab tae ni handsome . Perempuan dekat sini semua muka macam loji pembuangan najis "

Dengan selamba . Sekali lagi aku tergamam . Biadap siaa budak ni . Nak je aku sepak .

" Noona cantik tak ? "

Dia berhenti mengejut membuatkan aku terlanggar tubuh kecilnya . Taehyun berpaling melihat wajahku dengan teliti .

" Not bad "

Katanya lalu pergi meninggalkan aku terpingga pingga . Kurang cekodok punya taetan .

" Taehyun !! "

Aku memandang kearah sekumpulan pelajar sebaya Taehyun . Kawan dia kot . Aku pandang nametag mereka satu persatu .

Bermula dari pada yang ada lesung batu , eh lesung pipit ni . Nama dia , Choi Soobin . Lepastu sebelah dia , choi Beomgyu , yang muka macam mat saleh ni , oh , betul betul mat saleh , sebab nama dia hueningkai . Dan yang paling akhir , choi yeonjun .

" Maaf sebab ganggu korang borak tapi Noona nak tanya . Korang bertiga ni adik beradik ke ? "

Lalu serentak mereka bertiga menggeleng .

[H]"Noona , Nak Tu !" || KangTaehyunWhere stories live. Discover now