Distracted

108 15 7
                                    

Helloo ada yang tunggu ff ni ?
-
-
-

Author Pov

Kringg kringg

"Okay clsss itu sahaja untuk hari ni. Kamu semua boleh keluar rehat"

Sedang saera mengemaskan barang-barangnya di meja telinganya menangkap suatu perbualan.

"Pelik la dengan budak baru dua orang tu. Tak sangka dia tegur dengan budak pelik tu. Paling menakutkan diorang dah jadi kawan" umpat seorang pelajar

"Yee wey." Jawab kawan sebelahnya

Saera yang akan dengar perbualan itu hanya berdecit perlahan.

"Urmm.. Saera jom rehat ?" Ajak Jaehee

Saera memandang Jaehee dan Haneul didepannya bersilih ganti

"Aku tak nak rehat. Tak lapar" Jawab Saera lalu melentokkan kepala di atas meja memandang luar tingkap

"Alaa jom la.. alang-alang bawa la kitaorang jalan sekitar sekolah." Haneul memuncungkan bibirnya

"Suruh orang lain"

Jaehee mengetip bibir memandang Saera

Memang perempuan itu keras kepala ! Susah mahu menjadi kawan.

"Kalau macam tu. Tak apalah.. kami berdua pergi dulu" jawab haneul lalu memaut lengan jaehee untuk ke kantin.

Baru beberapa langkah mereka berjalan Jaehee memalingkan wajahnya semula

"Betul ni taknak ikut ?"

"Hm.."balas Saera dengan riak kosong.

Jaehee memandang Haneul disebelahnya dan senyuman pasrah ditayangkan.

.

"Jeon Kookoo.Mu sedae ork aku ni bini mu wat cam aku takdok nile keng..Mapoh mu mapoh !" Heroin wanita itu mencabut cincin yang tersemat di jarinyaa kemudian dibaling tepat mengenai wajah Jungkook.

"Kawe tak hinge pung bini supo mung ni.Nate beruk !"

Puan Choi mengesat air matanya.Ternyata drama import dari Malaysia benar-benar mencuit hati wanitanya.

"Sampai hati Kookoo buat Hanat macamtu..."air matanya diseka perlahan.

"Eomma tengok apa tu ?" Soal Saera yang baru keluar dari biliknya.

"Ningge mu sano ningge !" Suara asing dikaca televisyen tersebut menarik perhatian Saera.

"Ni ha..Suami sebeku marjerin dalam peti sejuk dah episod akhir..Sedih laaa cerita ni" komen puan choi sambil mencebik bibirnya.

"Hm apa-apa jelah..Saera nak keluar kejap tau"

"Okay.."

.

Saera memegang ranting kayu sambil menyeretnya diatas jalan tar.

Sudah menjadi rutin hariannya berhadapan dengan roh-roh yang berwajah hodoh,Namun bagi Saera ia bukan lagi satu halangan untuk dia meneruskan kehidupannya.

Tiba-tiba matanya menangkap figura yang teramat familiar.

"Tae ?" Matanya dikecilkan untuk melihat gerangan tersebut.

"Hai Saera !"tiba-tiba Haneul dan Jaehee muncul dihadapannya sambil tersengih.

Sepasang sahabat itu memang seperti belangkas,dimana ada Haneul disitu adanya Jaehee.

"Tepi.." tubuh mereka berdua ditolak kasar oleh Saera.Dia ingin memastikan figura yang dilihatnya tadi benar benar Kim Taehyung.Tetapi malaon 2 ekor ini mengganggunya.

"Kau cari apa ?" Soal haneul apabila melihat Saera seperti sedang mencari kelibat seseorang.

"Takde apa..." Saera terus menghentikan perlakuannya.Figura tadi sudah tiada lagi.

Mungkin itu  hanya imaginasinya.

"Jom teman kami beli aiskrim" pinta jaehee

"Hm okay" lengan saera dipaut oleh haneul dan jaehee seraya itu kakinya melangkah ke kedai aiskrim.

'Fuh..'bisik hati Haneul.Nasib baik dia  sempat mengaburi pandangan Saera.

Ya, dia yang menutup figura Taehyung agar kedua dua mereka tidak terserempak dengan satu sama lain.

Tbc.

Written by,
hanniefuryy
staereo-

Devil In Love  ▪︎KTH▪︎Where stories live. Discover now