dinsdag 19 juli 2018, 07:00 uur
[Niall Horan]Ik word wakker door de wekker die gaat. Ik druk 'm snel uit, zodat Jessica niet wakker wordt. Ik kijk even naar haar. Haar gezicht is ontspannen en een plukje haar ligt in haar gezicht.
Met mijn duim wrijf ik het plukje weg en ik glimlach even. Ze is zo mooi. Zonde dat ze rookt en aan drugs doet.
Ik hoop dat ze weet hoeveel ze voor me betekent. Ik vind haar niet leuk op die manier, maar ik hou van haar. Als een vriendin.
Gewoon, een vriendin.
Ik schud mijn hoofd. Ik kan mezelf echt helemaal gek maken met mijn gedachtes. In mijn hoofd draagt ze mijn hoodies en slaapt ze met haar hoofd op mijn borst en haar armen om mijn middel. Maar zo zie ik haar helemaal niet!
Plus, ze is nog lang niet toe aan een nieuwe relatie en ik ben niet toe aan een relatie. Ik bedoel, het is leuk om een vriendin te hebben maar het is zo lastig met tour en alles...
Ik stap uit het bed en trek een zwarte joggingsbroek en een tank top aan. Dan stop ik snel al mijn andere kleding in mijn koffer en ga ik naar de keuken.
Eerst zet ik het koffieapparaat aan en dan trek ik de koelkast open en kijk er even in. Ik pak er uiteindelijk een appel uit en zet mijn tanden erin.
Ik loop door de kamer en pak al mijn spullen bij elkaar. Dat van Jessica leg ik netjes neer op de tafel, zodat ze het zelf in haar koffer kan doen.
Ik pak snel mijn gitaar en plof neer op een stoel. Ik begin te spelen en de woorden komen als vanzelf. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met het schrijven van dit nummer, maar ik denk dat ik nu bijna de tekst af heb.
I like the way you talk, I like the things you wear
I want your number tattooed on my arm in ink, I swear
'Cause when the morning comes, I know you won't be there
Every time I turn around, you disappearI wanna blow your mind, just come with me, I swear
I'm gonna take you somewhere warm, you know j'adore la mer
'Cause when the morning comes, I know you won't be there
Every time I turn around, you disappearNice to meet ya
I got love for youNice to meet ya, what's your name?
Let me treat ya to a drinkI like the way you talk, I like the things you wear
I want your number tattooed on my arm in ink, I swear
'Cause when the morning comes-Opeens gaat de deur van de slaapkamer open en stop ik met zingen.
Snel doe ik mijn gitaar in de gitaarkoffer en doe ik alsof ik nog steeds druk bezig ben met opruimen.
'Wat speelde je?' vraagt ze, terwijl ze achterstevoren op een stoel gaat zitten. Ze rust haar armen op de rugleuning. Haar haar zit warrig in haar gezicht, maar ze ziet er mooi uit. Ze draagt een groot, grijs t-shirt.
'Eh...' zeg ik, 'Niks bijzonders.' 'Oké', zegt ze, 'Dan niet. Het klonk wel als iets bijzonders.' 'Hoezo?' vraag ik met opgetrokken wenkbrauwen. Ik zet de koffer rechtop neer tegen de bank.
'Weet ik veel', zegt ze schouderophalend. Ik schenk wat koffie in een mok en geef het aan haar. 'We moeten over een half uur weg', zeg ik. Ze knikt en pakt ze mok aan. 'Thanks.'
'Ik ga vast mijn spullen naar beneden brengen. Marcel, de chauffeur, staat al bij de auto voor ons. Zorg je ervoor dat jij jouw spullen zo ook bij elkaar hebt?' 'Ja, komt goed', zegt ze.
Marcel is meestal mijn chauffeur als ik naar een andere stad toe moet. De chauffeur van gisteren, was gewoon een dure taxi die niet op tijd kan komen.
Ik pak mijn koffer en gitaar van de grond en open de deur van de hotelkamer. 'Ben zo terug', zeg ik nog snel voordat de deur weer dicht valt.
Ik sleep mijn spullen mee richting de liften. Ik druk op de knop naar de begane grond.
Ik heb echt een hekel aan liften, maar om deze spullen helemaal naar beneden te moeten slepen, is nog erger.
Zodra de liftdeuren open gaan, ontsnapt een opgeluchte zucht mijn mond. Snel trek ik mijn koffer achter me aan richting de achteruitgang van het hotel. Marcel begroet me vriendelijk.
'Hoe is het met je?' vraag ik hem, terwijl ik mijn koffer en gitaar in de kofferbak schuif. 'Gaat prima', glimlacht hij, 'Hoe is het met jou?' 'Gaat goed', glimlach ik naar hem. 'Ik hoorde dat vandaag je vriendin met ons mee rijdt.'
'Ze is niet mijn vriendin. Ze is gewoon een vriendin', zeg ik snel. Mijn hart klopt in mijn keel, wat weer nergens op slaat. 'Dat bedoelde ik ook niet...' zegt Marcel. 'Oh.' 'Vind je haar wel leuk?' vraagt hij dan zacht.
Ik haal mijn schouders op. 'Ik weet niet. Ik bedoel, ik zou het niet erg vinden om haar te zoenen. En ik wil het liefste de hele dag bij haar zijn en haar knuffelen... Maar-' 'Maar wat? Je bent Niall James Horan! Ga er gewoon voor.' 'Ik wil onze vriendschap niet verpesten.'
'Lad, sinds je haar ontmoet hebt, praat je nergens anders meer over. In ieder geval niet tegen mij. Ik weet nu bijna net zo veel over haar als jij. Prachtige groene ogen, perfecte gezicht, zachte handen. Ga er gewoon voor. Je kan niet de rest van je leven je gevoelens voor haar verbergen.'
'Oh?' klinkt het opeens achter me, 'Gevoelens voor wie?' Ik draai me om en kijk Jessica aan. 'Niemand', zeg ik lacherig. Ik voel het bloed naar mijn wangen stijgen en ik loop snel langs haar heen naar binnen.
'Hoi, ik ben Marcel', hoor ik nog net. Misschien heeft hij gelijk. Wie hou ik voor de gek?
Nee, ik ga het niet doen. Niet nu. Ik verpest straks alles.
Maar wat als ze hetzelfde voelt? Dat kan dit alles nog mooier maken.
Ik duw de deur naar onze kamer open en check of alles weg is. Ik loop naar de slaapkamer en kijk overal of ik niet per ongeluk een snoer of t-shirt heb laten slingeren, maar volgens mij is alles opgeruimd.
Ik log op de tv snel uit Netflix en pak dan een fles water uit de koelkast voor in de auto. We hebben toch een rit van bijna vier uur te gaan.
Ik ga snel naar de badkamer en zorg ervoor dat mijn haar er goed uit ziet. Ik haal een keer diep adem en zeg dan zacht: 'Don't fuck it up.'
~~~
Weer een nieuw hoofdstuk! Ik had de laatste tijd wat minder inspiratie voor dit boek, maar ik begin weer leuke ideeën te krijgen.geplaatst op 24-02-2020
JE LEEST
If You Need Me✓
FanfictionI'll be by your side even if I'm not next to you Jessica en Stefan hebben al een lange tijd een relatie, maar wanneer Jessica Niall Horan ontmoet en ruzie krijgt met Stefan begint ze aan al haar gevoelens te twijfelen... 𝗚𝗲𝗹𝗶𝗲𝘃𝗲 𝗻𝗶𝗲𝘁𝘀 �...