Flashback
Kelihatan dua pelajar yang baru sahaja pulang dari sekolah rendah sedang berada di perhentian bas yang berada dihadapan sekolah.Mereka berdua sedang menunggu bas untuk pulang kerumah.
Ketika itu si namja mengeluarkan beberapa helai kertas dari beg sandangnya serta sebatang pen.Dia memanggil yeoja yang duduk disebelahnya.
"Hanmi shii?!" dia memanggil yeoja yang bernama hanmi itu.
"Nae san...waeyo?" hanmi duduk dekat dengan san dan melihat apa yang dilakukan oleh san.
"Nah!"san menghulurkan sehelai kertas bertulis padanya.
"Apa ni?"soal hanmi pada san.
"Cuba awak baca?"san menyuruh hanmi membaca tulisan tangan yang bertulis diatas kertas itu.
"Hanmi saranghaeyo?...."selepas membaca ayat yang tertulis itu hanmi memandang san dengan mempamerkan wajah yang tidak faham.
San yang melihat wajah hanmi tersengih sedikit.
"Hanmi awak suka tulis dan baca surat tak?" Soal san lagi.
"Suka! Tapi saya suka baca dari tulis surat...."balas hanmi dengan wajah yang disertakan senyuman manis.
"Jadi kalau saya tulis banyak surat dan saya bagi dekat awak lepastu awak baca tau?!"kata san pada hanmi.
"Nae! Saya akan baca semua surat yang awak tulis untuk saya....Choi San shiii saya janji!"kata hanmi sambil mengangkat tangan kanan seperti sedang berjanji.
San pula makin senyumannya apabila hanmi yeoja yang disukainya berjanji akan membaca semua surat yang akan ditulisnya.
Sejam kemudian sebuah bas sampai,hanya San sahaja yang menaiki kedalam bas itu kerana hanmi dijemput oleh eommanya yang balik kerja awal.
Sebelum pulang hanmi terus berkata sesuatu pada San.
"San shii jangan lupa tulis surat untuk saya tau?! Satu lagi saya faham ayat yang awak tulis saya tu!"selepas memberitahu perkara itu san dan juga hanmi pulang ke rumah masing-masing.
Namun mungkin takdir yang berlaku pada San sedikit berat apabila tiga jam lepas itu San dikabarkan oleh orang tuanya bahawa Puan Yoon dan juga Hanmi terlibat dalam sebuah kemalangan.
Dia juga diberitahu bahawa Puan Yoon tidak mengalami kecederaan yang parah namun hanya Hanmi yang tercedera parah dibahagian kepalanya dan diberitahu dia mengalami amnesia iaitu lupa ingatan.
San menangis teresak-esak apabila mendengar kabar berita itu manakan tidak kerana dia baru sahaja bersama dengan hanmi dan sekarang hanmi mungkin tidak akan ingat dirinya langsung atau mungkin kesemua kenangan tentang diri mereka berdua.
YOU ARE READING
The Letter~ Choi San ✔
Фанфик"Saya akan selalu beri awak surat sampailah awak ingat saya semula..." ☆COMPLETE☆