"Ara bangun!!!!"
Eunice kasi gerak sa punya bahu, malas mau melayan sa kasi pusing badan membelakangi dia yang berdiri ditepi katil sa. Selimut yang Eunice tarik tadi sa tarik kasi tutup badan sa balik. Sejuk!
"Arabella bangun!"
Sa dengar suara Eunice sedikit keras dari tadi, tapi sa masih nda mau melayan.
'sorry Eunice, ko bukan lawan sa'
Senyum2 sa sambil tutup mata. Jom tidur.
"Stella!!!! Stella!!"
Sa dengar Eunice panggil si Stella, terus sa slow2 kasi buka mata.
'Haih.. Dia panggil stella pula ni..'
Terus sa duduk tegak sambil meninguk ke depan. Si Eunice tersenyum puas ditepi katil sambil berdiri meninguk sa bangun. Dia siap kasi tayang2 good lagi depan muka sa, puas hati dia nampaknya.
"Hari apa ni?"
Malas2 sa menjawab.
"Ahad!"
"Adik ko datang tu, nanti sa bawa dia masuk ko marah sa pula. Tu la sa kasi ko bangun dulu."Terus naik darah sa, apa tadi? Adik? Sa nda salah dengar ka itu.
"Sa mana ada Adik, berapa kali lagi sa mau kasi tau sama ko ni."
"Hurm...mana2 la. Sa ni bukan macam Stella, ikut cara ko mau halau dia pergi macam tu saja. Ko keluar sendiri pergi cakap dengan dia sana. Ko mau marah ka mau halau ka, itu semua ko punya pasal. "
"Stella mana?"
"Keluar dengan Justin"
"Jadi yang ko panggil tadi siapa? Hantu dia?"Sa tinguk Eunice menahan ketawa, sa tinguk dia dengan muka serius. Dia ada masa lagi kasi main2 sa. Haish!
"Bah, kalau nda panggil nama Stella nda la ko bangun. Argh! Sudah la, sa mau keluar ni kejap lagi. Pergi ko sana, lama sudah dia menunggu diluar tu. Dah la hujan lebat sana diluar.
Terus mata sa mencari dimana tingkap, kebetulan masa tu Eunice baru saja mau buka tu langsir. Habis terang bilik sa, bila dia tarik dan ikat tu langsir.
'Hujan pula kan..Menipu seja si Eunice ni, mana ada hujan lebat'
Sa cari jeans pindik sa, lepas tu sarung tshirt putih yang ketat tu. Rambut sa biar lepas saja, malas mau ikat punya pasal laini. Sa terus melangkah keluar dari bilik. Si Eunice diluar bising2 meninguk sa punya rupa tu, dengan nda mandinya lagi. Sa buat muka nda bersalah saja, sudah biasa dengan perangai Eunice yang pembersih tu.
'Adoi hp tinggal'
Sa buka saja pintu, sa tinguk si gemok duduk sana dekat tangga. Dia kasi pusing2 tu payung, sampai sa sendiri pun kena tempias basah air hujan sana. Dia nda sedar pun sa ada dibelakang dia, macam biasa sa ketuk kepala dia guna tangan sa. Terkejut dia, padan muka!
"Adoi! Sakit la kak."
Sa bagi dia jelingan maut.
"Kenapa ko datang ni gemok?"
Dia tayang muka nda puas hati dia.
"Timothy la kak, panggil Tim."
"Kenapa ko datang?"
"Mama suruh datang kak."
"Kenapa Mama ko suruh datang?"
"Jangan la ba begitu kak, itu Mama Akak juga bah tu. "
" Heii gemok! Aku tidur pun nda senang bah, kenapa bah ko datang? Jawab seja la"
"Ni.."
Timothy mengeluarkan sampul surat dari poketnya, cepat2 dia kasi sa sambil tersenyum lebar.
YOU ARE READING
KISAH YANG AKU INGINKAN
Non-FictionArabella sudah biasa hidup sendiri setelah ibunya membuat keputusan untuk berkahwin lagi. Hidupnya terasa sangat sunyi sehinggalah dipertemukan dengan kawan baiknya Eunice dan stella. Mereka mengambil keputusan untuk tinggal bersama dan hidup sebaga...