Sommige mensen denken nog steeds dat het allemaal wel meevalt... Maar het valt niet mee.
Heel Australië staat in de brand en dat was niet de eerste keer dat er zoveel bos is verband.
De oceanen zitten voller met plastic dan met vissen.
De standen liggen vol met vuil.
Er woeden enorme sprinkhanen plagen in landen die toch al weinig regen en voedsel hebben.
Andere insecten zijn massaal aan het uitsterven.
Net als de dieren.En wij zijn de volgende als we niets blijven doen. In principe zijn de volwassenen in deze wereld hoofdveranwoordelijk, maar als het allemaal zo traag gaat: dan kunnen wij het goede voorbeeld geven! En veel lawaai maken en acties voeren, zodat ze eindelijk eens stoppen met veel praten, maar ook echt wat gaan doen.
We kunnen wel veel willen, maar we moeten vooral DOEN én dingen gaan LATEN! Moeite doen.
Ik heb voor jullie een link naar een artikel van Nu.nl over of klimaat verandering nu eigenlijk wel of niet echt is.
(De link doet het niet in deze pagina: dus kijk op mijn prikbord, daar vind je de link naar het nos artikel en ook een link naar een Instagram groep, waar je alle linken een acties bij elkaar hebt)
https://www.nu.nl/klimaat/6015359/drie-kwart-van-nederlandse-kinderen-bezorgd-om-opwarming-aarde.html
https://www.nu.nl/klimaat/6024586/twee-derde-van-bevolking-denkt-dat-klimaatverandering-door-de-mens-komt.html
En hier is nog een test om je eigen invloed op de wereld te testen:
http://voetafdruktest.wnf.nl
Opdracht voor vandaag:
⚫ Meld je aan voor de Instagram groep
⚫ Lees de artikelen van Nu.nl
⚫ Stuur de twee linken door naar je vrienden en familie, mensen attent maken, wakker houden.
⚫ Doe de test om je eigen invloed op de wereld te bepalen
⚫ Stuur deze test ook naar anderen.
(comment even achter de opdracht als je deze ook echt hebt gedaan, het is niet verplicht om de opdrachten te doen, maar als je even aangeeft of je het gedaan hebt kunnen we zien of we wat bereiken)
Veel succes en tot gauw!
JE LEEST
Can we talk about climate change? NOW.
De TodoKlimaatverandering, iedere dag horen we er over. Het gaat helemaal mis met de wereld, maar het is nog niet te laat. We kunnen nog zoveel doen. Maar WAT? Een boek om je: - in te lichten - wakker te schudden - op goede ideeën te brengen Laten we met...