28

357 9 0
                                    

Mason

Ik tik zenuwachtig met mijn handen op het stuur. Ik ben onderweg naar Stella want ik moet weten hoe het zit.

Het is 20:00 en de regen komt met bakken uit de lucht maar ik kon de hele dag alleen maar aan Stella denken.

Ik parkeer mijn auto op de stoep en druk op de bel. De deur gaat open en ik kijk in de emotieloze ogen van Stella.

"Het is beter als ik je met rust laat Mason", zegt het meisje met de gebroken gezichtsuitdrukking voor mij.

"Heb ik iets verkeerd gedaan? Ik vraag me al twee dagen af wat ik heb gedaan en ik het weet het echt niet dus vertel met alsjeblieft". Ik stap over de drempel. Sinds dat we weer op school zijn neemt ze afstand van me en ik kan er niet tegen.

Ze is stil. Haar groene ogen kijken me aan en er komen tranen in. Haar blik blijft op gebroken. "Ik kan me niet binden Mason, ik kan me niet compleet over geven aan iemand", zegt ze en de tranen rollen over haar wangen. "Je weet al veel meer over me dan dat iemand in jaren over me te weten is gekomen en het maakt me bang", zegt ze eerlijk.

Mijn hart breekt en ook ik krijg traanogen. Ik wend mijn blik af en probeer mijn tranen weg te slikken.

"Bij de personen waar ik me open stelde ging het mis en het duurde me weken, misschien wel maanden voordat ik er over heen was."

"Door dat duw ik de personen die te dichtbij komen weg. En dat doe ik niet alleen voor mij maar ook voor hun eigen bestwil, en echt Mason, je bent zoveel beter af zonder mij", snikt ze.

"Ik kan niet nog een keer zoveel pijn hebben als jij me ook in de steek laat, want dat wordt me teveel", zegt ze en haar stem wordt luider.

Er rolt een traan over mijn wang en ik veeg hem weg. Al snel volgen er meer.

"Je weet dat je niet alles alleen hoeft te doen toch Stella? Ik wil er voor je zijn als je me nodig hebt. Mensen hebben mensen nodig Stel".

"Sorry Mason", snikt ze. Ik stap de deur uit en de regen valt met bakken uit de lucht. "A ... oké", is alles wat ik uit kan brengen. Alles wat we hebben opgebouwt de afgelopen maanden is in 1 klap weg.

It all started in the bookshop (Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu