Bab 5

1 0 0
                                    

You. Cerita tadi tu I rasa seriously best. Rasa macam nak repeat lagi lah tengok? Boleh tak sayang? Kita tengok lagi cerita tu? Mestilah boleh Sherry sayang. Tapi I rasa better kita tengok dekat rumah? Kita tunggu Netflix keluar? Boleh kita tengok sambil hug? Sambil kiss? Sambil baring? Sambil makan nasi? Hehehe kan?? Bijak kan I? Hehe yela bijak sangat "laki" I ni.

Sayang. Jom kita makan sushi nak? Tekak ni rasa teringin sangat nak masak salmon sashimi. Pinta Amanda. Yes darling. Boleh je. Lagi pun tadi tengok movie tu pun I yang pilih nak tengok cerita apa. So untuk makan ni, you punya part lah nak pilih apa. Lagi pun I pun macam craving nak makan sushi.

Kehidupan mereka sangat romantis. Mereka saling faham memahami dan bertolak ansur. Sikap Amanda yang sangat ambil berat sangat romantik itu membuatkan Sherry benar-benar sayang akan Amanda. Dengan wajah Amanda yang kacak apabila mengayakan pakaian lelaki. Membuatkan Sherry berasa, Amanda adalah yang paling sempurna. Begitu juga dengan Amanda. Dia berasa beruntung kerana menjadikan Sherry sebagai "teman wanitanya" kerana Sherry seorang yang manja. Memahami nalurinya. Sherry juga seorang perempuan yang lemah lembut, cara pertuturannya yang manja dan mengoda membuatkan Amanda tidak boleh melupakannya. Perasaan cinta meraka makin hari makin cinta makin hari makin sayang. Tambahan pula rupa Sherry yang cantik, kulit bersih, berkulit sawo matang, tubuh bagaikan model dan pakaiannya yang seksi itu membuatkan Amanda bertambah lagi rasa bangganya. Dia beranggapan, lelaki pun tidak dapat memiliki wanita sesempurna seperti Sherry. Dia bagaikan manusia yang beruntung di dunia ini.

Selesai makan. Mereka menuju ke kedai-kedai yang berada di dalam mall itu. Amanda telah menawarkan Sherry untuk membeli apa sahaja yang dia inginkan. Mereka berjalan berpimpinan tangan lagaknya seperti suami isteri. Kadangkala mereka berjalan sambil berpelukan bergurau senda bagaikan dunia itu milik mereka.

Setelah selesai dan penat mereka membeli belah. Mereka terserempak dengan kawan lama mereka. Hanna. Hanna adalah kawan kelas mereka di sekolah. Hanna merupakan seorang wanita muslimah. Dari dulu lagi Hanna kurang berkenan dengan hubungan mereka yang terlalu rapat yang kelihatan tidak seperti seorang sahabat karib. Hanna pernah menasihati kepada Sherry supaya jangan terlalu melayan perasan mereka. Tetapi Sherry menolak nasihat dari Hanna sekeras-kerasnya.

Hai korang. Wahh banyaknya korang shopping. Korang apa khabar? Buat apa sekarang ye? Sambil bersalaman diantara mereka. Alhamdulillah. Sihat, makin bahagia. Jawab Amanda dengan muka bangga. Amanda sengaja buat muka begitu kerana dia ingin menunjukkan bahawa walaupun dia pengkid, dia masih seorang yang berjaya, hidup mewah, kerja yang bagus. Kau buat apa sekarang Hanna? Aku sekarang ni cikgu. Mengajar dekat Ipoh. Wahh jauh kau berjalan? Kau sorang je ke? Tak lah aku dengan tunang aku. Kebetulan aku nak cari barang kahwin, dalam masa yang sama aku ada kursus dekat sini. So dah alang-alang kan? Apa salahnya. Eh tak pe lah korang. Aku nak pergi cari tunang aku sebenarnya. Tadi dia kata dia tunggu aku dekat fossil tu. Bye korang Assalamualaikum. Waalaikumusalam.

Huh! Selamat lah si Hanna tu tak bebel panjang kan? Yelah dia kan anti kita ni rapat dari zaman sekolah lagi. Kata Amanda. Hmm kan. Ala sayang abaikan jelah. I pun dah penat. Barang yang I nak semua kita dah beli. So? Jom balik? I tak sabar nak bukak semua barang-barang yang kita beli ni. Pinta Sherry dengan wajah manjanya. Ok jom.

Amanda memang seorang yang baik. Dia sanggup berhabis untuk orang yang dia cinta. Dia akan buat apa sahaja demi kebahagiaan orang yang dia sayang. Terutamanya Sherry.

Thanks Am. Belanja I shopping hari ni. Lepas ni banyak lah baju I nak pakai untuk pergi office nanti. You tahu tak? Kawan-kawan I dekat office tu diaorang semua jenis open minded. Jenis tak kisah pun I couple dengan pengkid. Diaorang semua support I tau. I happy sangat dapat kawan-kawan macam tu. Diaorang yang mana single tu selalu cakap nak cari pengkid jugak. Sebab tengok I bahagia je. Selalu je You layan I macam princess. Panjang lebar Sherry bercerita hal kawan-kawannya kepada Amanda. Amanda cuma tersenyum sahaja.

Sherry merupakan pegawai akauntan di sebuah bank terkenal. Dia bekerja dia HQ bank tersebut. Mereka ini bukan calang-calang orang. Mereka ini golongan yang terpelajar. Tetapi, disebabkan naluri mereka jadi bodoh untuk berfikir dimana baik dan buruk, dimana dosa dan bukan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 20 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Aku Hanya ManusiaWhere stories live. Discover now