Škola vás učí, ako uložiť do pamäti "botky". Naozajstné vzdelanie BY MALO učiť, ako ich prepojiť. Naozajstné vzdelanie ťa učí ako chytiť rybu. Škola ťa učí: "áno, chytil si rybu, ale neukázal si svoju prácu, takže sa to nepočíta."
Zahoď to.. Ja sa pýtam načo je škola? Nieje to vzdelanie, toto skrátka nieje pravda. Ak si stále myslíš že áno, mohlo by to byť kvôli čuchaniu k lepidlu... Pozrite sa na slovo vzdelanie. Pochádza z latinského koreňa "educe", čo znamená vydať. Vydať z osoby schopnosti a činiť ich užitočnými. Proste sa do vás pumpuje viac faktov. Niektoré veci sú ospravedlniteľné. My potrebujeme písanie, čítanie a matematiku - to je fér. Ale vážne vravíte že metamórfne vyvreté horniny sú dôležitejšie než staranie sa o seba? Pokiaľ je samovražda treťou hlavnou príčinou smrti vo veku 10-24 rokov a štúdie Harvardu naznačujú že najväčšou zárukou úspechu je sebakontrola a emočné zdravie, tak prečo niesme učený ako zvládnuť stres, násilie alebo odmietnutie? A čo úzkosti alebo depresie? Viete... Zručnosti, ktoré potrebujeme pre celý život.
Som úplne prekvapený že stále žijem. Ale hej .. Aspoň môžem vymenovať všetky bitky ktoré sa stali v občianskej vojne. Vážne, na čo je škola? Niektorí hovoria, že ju potrebujete, aby ste boli úspešní a to je niečo, o čom nepochybujeme.
Vlastníte MacBook alebo iPhone? Viete že obidve boli vytvorené ľuďmi čo nedokončili školu? Použili ste niekedy Snapchat, WhatsApp? Nezáleží na tom, čo si vyberiete. Oboje je vytvorené ľuďmi čo nedokončili školu. Nakupoval si vo 'Whole Foods'? No, Vďaka ľuďom, čo nedokončili školu.. Pochádza váš nábytok z Ikei? OK, neberte to zle - on nebol ten čo nedokončil školu. Ingvar Kamprad, zakladateľ IKEI nikdy v živote nešiel do školy.
Ok, viem čo si teraz myslíte... Vyberám si len úspešných ľudí.. Sú tu milióny ľudí, ktorí nechodili do školy ktorí nie sú úspešní. Máte pravdu. Ale otvorte svoje učebnice dejepisu a začnite čítať. Nájdite tých ľudí, ktorých v škole "milujeme". Nikdy nemali základné alebo stredné vzdelanie. Hovorím o Georgi Washingtonovi. Abrahamovi Lincolnovi. Americkí najlepší prezidenti! mali nulovú školu. Benjamin Franklin. Thomas Edison. Mám pokračovať? Teddy Roosevelt atď...
YOU ARE READING
Čo je škola?
RandomZamýšľal si sa už niekedy, že o čom je škola? Predpokladám že veľakrát po tom, ako si sa "strápnil" pred tabuľou alebo čo si sa posadil so zlou známkou. Treba všetky tieto veci chápať v najhoršom aspekte? Netreba... Prečo? To a iné veci sa dozvieš p...