-4 Bij oma

6 0 0
                                    

Na dat te hebben gedaan schuif ik mijn koffer onder mijn bed, poets mijn tanden en ga slapen

Mijn wekker gaat af. Snel zet ik het geluid uit en stap er moe uit. Gisternacht werd in nog wakker en toen merkte ik dat ik mijn wekker was vergeten te zetten, dus daarom heb ik mijn wekker snel nog gezet. Ik zit heel even op mijn telefoon maar verveel me al snel. Ik doe een geel shirt aan waar PARTY opstaat in regenboog letters. Dit combineer ik met een grijze, korte broek met gaten.

Zo stil mogelijk ga ik naar beneden, want ik wil niemand wakker maken aangezien het 6 uur in de ochtend is. Ik pak wat yoghurt met aardbeien en eet het op. Maar ik heet geen Kaylee als ik het niet ben. Ik laat mijn schaaltje met yoghurt vallen en het valt in stukken. shit, nee nee nee zeg ik in mezelf. Al snel is Babette beneden. Ze ziet er moe en verbaast uit. "Wat doe jij nou weer zo vroeg beneden" zegt ze met een slaperige stem. ''Ik.... ga naar mijn oma" zeg ik. "Wat?! Je hebt familie! Zei dat toch eerder, waren we ook niet met jou opgescheept!" zegt ze opeens klaar wakker. Heel stiekem krijg ik wat tranen in mijn ogen en ruim mijn troep snel op. Ook ren ik naar boven en pak ik zo snel mogelijk mijn koffer onder mijn bed vandaan. Door mijn onhandigheid zijn er al wat kinderen wakker en zitten met elkaar te roddelen. Ik hoor wat dingen zo van: "Is ze geadopteerd" of "gaat ze hier weg? Ik hoop het wel". Ik rol met mijn ogen en schreeuw: "IK GA JULLIE OOK MISSEN HOOR" alle kinderen worden wakker. Een paar kijken me boos aan, maar de meerderheid is heel verbaasd. Ik grijns en ga samen met mijn beste vriend genaamd Koffertje naar beneden.

Eenmaal beneden haal ik nog eens diep adem. Ik mag het hier dan wel haten, maar toch ben ik hier wel opgegroeid. Ik draai me om en het begint opeens te regenen. Serieus denk ik.

***
Met een plof laat ik me op het natte, houten bankje vallen. De blaren zijn verspreid over mijn voeten en ik ben helemaal doorweekt. Ik denk dat het bijna middag is en dat ik dus al 5 uur aan het lopen ben aangezien ik ook meerdere pauzes heb gehouden. Je denkt waarschijnlijk: gelopen?.... ja gelopen. Ik ben zo dom om mijn buspasje te vergeten en ik heb ook geen geld voor de trein, dus iets anders zat er niet echt op. Ik ben kapot van het lopen en daarom ga ik even liggen. Ik doe mijn ogen dicht en val bijna in slaap

"Hey meisje" roept een onbekende vrouwen stem. Ik doe mijn ogen open en zie een vrouw van rond de 65 jaar voor me staan. Ze heeft een brilletje op en een paraplu. "Wat doe je hier buiten meisje? Kom maar mee, anders word je ziek" zegt ze. Aangezien ik kapot en doorweekt ben, ga ik zonder aarzelen mee.

***

We zijn aangekomen bij haar huis. Haar huis is lekker knus en heeft veel kleur. De oude vrouw zet de kachel hoger en ondertussen ga ik twijfelend op de bank zitten. Even later komt de vrouw er ook bij zitten. "Vertel eens liefje, wie ben je" zegt ze met een vriendelijke stem. Ik weet niet waarom, maar ik voel me heel vertrouwd bij haar. "Ik ben Kaylee. Kaylee Potter" haar ogen worden groot. "Kaylee? Ben jij het echt" zegt ze blij. Ik knik verbaast. "Oh sorry. Je snapt er waarschijnlijk helemaal niks van. Ik ben het, je oma" zegt ze. Ik bekijk haar eens beter en zie in haar ogen een kleine twinkel. "Kom maar mee. Ik heb 11 jaar op je moeten wachten" zegt ze. Ik loop met haar mee en ze leid me naar een saaie logeer kamer. "Hier links is de badkamer. Fris jezelf maar lekker op en als er iets is, geef maar een schreeuw" zegt ze en loopt daarna weg.

Ik loop naar de badkamer en kijk mijn ogen uit. Het is misschien een klein huisje, maar de badkamer is prachtig! Ik kleed me uit en stap onder de douche. De warme stralen glijden over mijn huid. 10 min later zet ik de douche uit en doe ik mijn oude kleren aan. Ik ga naar beneden en zie daar mijn oma op de bank zitten met wel 10, nee, 15 cadeau's!. "Dit is voor je verjaardag lieverd" zegt ze als ze mijn verbaasde gezicht ziet. "Ik heb 11 jaar moeten wachten. Verwacht je dan maar 1 cadeau?" vervolgt ze. Ik lach zacht. "Nou, eigenlijk wel" zeg ik. "Nou, dat ik niet zo, pak ze maar uit!" ik loop naar het grootste cadeau en pak het uit. Ik zie dat het... een kooi is met een uil? "uhm... oma, wat moet ik met een uil?" vraag ik alweer verbaast. "Oh jeetje, wat slecht van mij" zegt ze en ze staat op. Ze zoekt in alle laatjes van de kast en in het laatje rechts onder vind ze een brief. "lees deze maar" zegt ze.

Ze geeft ze brief aan me en ik pak het aan. Ik kijk op de voorkant. Voor mevrouw Potter. In de woonkamer van haar oma. Zweinstein. staat er. Hoe weten ze nou weer dat ik in de woonkamer ben van mijn oma? Ach joh. Ik scheur het voorzichtig over en pak de brief er uit

Beste mevrouw Potter.

U bent uitgenodigd op Zweinstein, de school voor hocus pocus en hekserij. Gelieve over 3 dagen bij perron 3/4 zijn

benodigdheden:

Huisdier (en benodigdheden daarvoor)

Toverstok

Boeken voor alle vakken

ingrediënten (staan achter in alle boeken)

Schooluniform

Veel schriften

Veel succes mevrouw Potter en hopelijk zien we u op de school

Ik las de brief wel 4 keer door. "Hahaha, heel grappig..." zeg ik. Oma kijkt me heel serieus aan. "wacht... het is geen grap?" vraag ik. Oma schud haar hoofd. "Maar magie bestaat niet?" vraag ik. Oma geeft een knip met haar vingers en de haard gaat aan. Ik kijk haar verbaast aan. Oma lacht zacht en knipt weer in haar vingers. Nu gaat de haard uit. "zie je wel?" zegt ze nog steeds lachend. Ik knik ja. "maar hoe dan" "Tja, dat leer je op school". antwoord ze. Ik pak nog de andere cadeau's uit en ook dat zijn spullen van school.

******

Ik plof in bed. Oke ik heb veel meegemaakt denk ik in mezelf. Ik doe mijn ogen dicht en geniet van de warme deken. Een paar minuten later val ik in slaap.


Unexpected. I killed my friendsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu