Part 1 (Choice)

30 3 3
                                    

'Ding, Ding,Ding'

"Bella dan Tirah sila datang ke pejabat sekarang juga, terima kasih". Umum Harri yang ditugaskan untuk memberi pengumuman semasa rehat berlangsung.

(Bella pov)

'Hai namaku Bella, aku budak sekolah berumur 17 tahun'.

 "Pengetua tu nak apa lagi?"- tanyaku dengan mulut yang penuh dengan coklat.

Author pov 'Bella ni memang gila dengan manisan terutamanya coklat'

"Jomlah kita gerak ke bilik pengetua"- kawanku Tirah mengajak... Kami bergerak menuju ke bilik pengetua.

'Tok, Tok, Tok'

Aku mengetuk bilik pengetua.

"Oh!, awak berdua rupanya... Ha, masuklah"- kata pengetua, lalu pengetua menjemput kami  untuk duduk di kerusi dihadapan pengetua. 

"Ada apa ye pengetua panggil kami ke sini ?"-tanya Bella

"kamu berdua terpilih untuk mengikuti program pertukaran pelajar ke Korea Selatan...di hyundai senior high school dengan mengikut gred kamu, jadi saya mahu kamu berdua mengisi borang pertukaran ini selama 5 bulan."- terang pengetua

Aku dan Tirah saling berpandangan kerana terkejut dengan apa yang pengetua katakan sebentar tadi,  rasa nak ulang semula je 

"Saya tak nak !"- Tirah yang diam dari tadi terus membantah.

"Dengar dulu apa yang saya nak cakap, disana kamu akan ditanggung 100%, jadi jangan risau. Kami hantar kamu kesana untuk mencari pengalaman semasa berada di negara asing."-pengetua cuba untuk memujuk.

"Kalau saya pergi kesana, apa yang saya akan dapat ?"- terpancar cahaya dari mata Aku. Aku mahu mencuba nasib takut-takut dapat ganjaran.

"Untuk Bella, saya akan bekalkan kamu coklat yang banyak...hah ! amacam?"- pengetua menaikkan sebelah keningnya.

Wow! bersungguh betul pengetua ni.

"Betul eh, pengetua?... Ok saya setuju kalau macam tu"-Cepa-cepat aku pandang pengetua bila pengetua sebut 'coklat' hihihi.. Selepas pandang pengetua aku pandang Tirah. Mula-mula senyum bila pandang Tirah yang senyap dengan muka nak makan orang, dia tu terus muka aku berubah takut... Lupa yang dia belum setuju lagi...

(Tirah pov)

"Maaflah pengetua, keluarga saya tak bagi pergi ke sana, kalau pengetua terdesak sangat pergilah jumpa dengan keluarga saya, minta izin." - Sebenarnya aku pon nak pergi, teringin sangat nak pergi ke luar negara tapi apakan daya keluarga aku tak suka dengan orang korea sangat. Pernahlah sekali tu aku nak cuba-cuba tengok 'Runningman' bila ayah aku nampak je aku buka cerita tu terus dia suruh tukar siaran yang lain... Kesiankan... T_T

"Hmm... baiklah kalau macam tu petang ni saya datang ke rumah awak"- aku macam tak percaya je dengan kata-kata pengetua tadi 'nak datang rumah aku ?' srs lah pengetua ni bersemangat gila. Tak pe lah mana tahu lembut hati mak aku nanti. 

"Yeke pengetua... yeah, saya pon nak ikut tau"- muka Bella betul-betul gembira masa tu.

"Ok kamu berdua boleh pergi sekarang, jangan lupa petang ni."

"Baiklah pengetua."- Jawab ku dan Tirah.


'Author pov'

"sila berikan komen anda, #kami baru je start buat story ni #sorry lah kami tidak menggunakan bahasa melayu yang betul #Follow #Like #Komen"


PART 2 AKAN MENYUSUL KEMUDIAN... ^_^

HIGH SCHOOL STORY LOVE ONWhere stories live. Discover now