PART 2 (MINTAK IZIN)

15 3 7
                                    


Di Taman

(Bella pov)

"Gempak lah Tirah, mak Tirah bagi pergi...  nasib baik pengetua pandai pujuk mak Tirah" - Aku gembira gila sebab  Tirah dapat pergi ke korea... Yelah Tirah tu kan BFF aku kot...

"Nasib baik je tu"

(end Bella pov)

[Flashback]

(Tirah pov)

Aku & mak aku sudah bersiap dan menunggu kedatangan Bella & pengetua di ruang tamu...

'Tok,Tok,Tok'... "Assalamualikum..." - macam suara pengetua terus aku berlari anak kearah pintu untuk membuka pintu lalu aku menjemput mereka msuk. Aku terus mendapatkan Bella...

"Mak kau ok tak?... mood dia ok?" - Tanya kawan baik ku risau takut mak aku dalam keadaan 'mood barai' kan...

"Entah dari cara aku pandang dia tadi macam ok... Tadi dia dengar je apa yang aku explain pasal program tu... Dia macam berminat sikit ah... Harap mood dia okey..."

(end Tirah pov)

(nobody pov)

"Puan" - kata pengetua

"silakan duduk - (Puan Ju merangkap mak Tirah)..."

"Tirah ada terangkan pasal program yang sekolah anjurkan tu untuk pertukaran pelajar ke sana & anak saya & Bella terpilih betul ke?" - Tanya Puan Ju

"Haaj... betul, saya rasa puan sudah sedia maklum tentang ini jadi saya harap puan boleh memberi kerjasama kepada pihak sekolah" - Pengetua

Puan Ju berdiam sejenak sedang memikirkan keputusan yang terbaik buat tirah rasanya tu...

(Bella pov)

"Mak cik bolehlah benarkan Tirah ke sana... peluang ni dating sekali seumur hidup je ni... bolehlah mak cik... Ye..." - aku cuba memcahkan suasana yang diam tadi dengan memujuk mak Tirah...

Puan Ju pandang aku dan Tirah dengan wajah yang susah ditafsirkan...

"Bella janji akan jaga Tirah dekat sana & tak buat benda pelik kat sana okey..." - Aku cuba memujuk

Berubah muka Puan Ju , Tirah & pengetua bila dengar kata-kata aku sebentar tadi... "Kenapa? salah ke aku cakap?"-soal ku dalam hati

"Kenapa? salah ke saya cakap tadi?"

Tirah tergelak kecil

"Betul ke yang kau janji tak buat benda pelik kat sana ha? tak boleh percayalah..." 

Tirah ni patutnya dia backup ish... ni dia perli aku pulak.

"Betul ke Bella" - Tanya puan Ju

"Betul..."


"Okey... baiklah kalau macam tu saya benarkan anak saya pergi mengikut program pertukaran pelajar tu... tapi dengan syarat!!" muka aku & Tirah terus berkerut


"Apa syaratnya" - Tanya Tirah


"Adik kena janji jangan bercinta dengan orang korea boleh?"

(Tirah pov)

'Pecah perut aku dengar...' " apa mak ni... memang tak lah orang nak bercinta dengan orang korea... tengoklah adik ni kat Malaysia pon tak de orang nak apa tah lagi kat [korea] Adik tak hadap lah" - Aku macam tak caya je selama ni mak aku risau pasal tu je ke? ... hahahaha...

"Kamu jangan Tirah nanti jadi betul-betul pulak... kamu bercinta ngan orang korea" Mak aku ni comel jugak ek... :)

"Tak de nya... Bella, Terima kasih kerana kau banyak bantu aku" Aku jadi segan pulak

Bella menunjukkan jari 'ok' & memuncungkan bibirnya ke arah pengetua... bella suruh aku ucap terima kasih kat pengetua... terus aku berjalan menuju ke pengetua

"Pengetua terima kasih sebab banyak membantu saya & sanggup dating ke rumah saya" 

"sama-sama saya pon tumpang gembira . Tugas saya sudah siap... saya pergi dulu ye..."

"Saya pergi dulu Puan Ju"

"Ah... okey hati-hati pengetua & terima kasih" - Ucap mak aku

"Sama-sama, & terima kasih jugak kerana bagi kerjasama... '

"Ah... tak pe pengetua" ucap mak aku

Bergitulah ceritanya...

[Flashback end]

(pov Tirah end)

(pov Tirah end)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



{Author pov}

Maaf sebab lama sangat uploud next part... sebab kami buzy sangat... Untuk next part nanti kan je lah ye... but part seterusnya ni mesti buat korang tersengeh sorang-sorang...

SORRY lh kalau ayat kami ni ade yang korang tak paham... sebab ni novel pertama kami...

 sebab ni novel pertama kami

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
HIGH SCHOOL STORY LOVE ONWhere stories live. Discover now