Pelik..
Tiada kelibat Hafizal di rumah Farish pada pagi itu..
Farish terus menuju ke dapur..Mak Farish : Lewat bangun..bos kamu dah balik KL..
Farish terkejut apabila mendapat tahu Hafizal sudah balik ke KL..
Mak Farish : Baik bos kamu tu..apapun kesalahan dia..kamu maafkan la dia..mmm..mak ada masak ni..kamu makan la..mak nak ke rumah makcik Leha kamu..
Farish : Mmm..
Farish duduk seorg diri di dapur..
Mengenang jln ceritanya..dia mengingat kembali isi surat yg diberi oleh Hafizal..Hafizal sudah sampai di KL terus balik ke rumahnya..dia ingin berehat..
Pada malam itu berjalan spt lancar utk majlis kenduri 3 hari arwah nenek Arif..
Setelah siap mengemas rumah..
Syarizal duduk di ruang tamu rumah Arif..Arif menyediakan teh panas utk Syarizal..
Arif : Abg..minum la..
Syarizal : terima kasih..
Arif : Sama2..adik yg patut ckp terima kasih kat abg..
Syarizal : Knp?
Arif : Ye la..sbb byk bantu adik..semua kebaikkan abg..tak dpt adik nak balas..
Syarizal : Tak apa..anggap je rezeki adik..
Arif : Mmm..
Hafizal : Abg mana mak? Knp tak balik2 lg?
Datin Kamariah : Abg kamu tidur kat rumah staff kamu..nenek budak tu baru meninggal dunia..
Hafizal : Owh..
Datin Kamariah : Zal ok ke? Mak tgk mcm sedih je..
Hafizal : Zal ok mak..mmm..Zal nak masuk tidur dlu..
Datin Kamariah : Baiklah..
Arif : Knp abg baik kat adik?
Syarizal : Abg baik kat semua org..
Arif : Tapi..abg..abg sllu buat itu buat ini utk adik..knp? Adik tak mahu la nnt org lain ckp yg adik ni membodek abg..lagi2 kat tmpt kerja..abg sllu ambil berat kat adik..
Syarizal : Biar la apa mereka kata..sbb saya tahu..susah nak dpt staff mcm adik..sertapun adik kan masih baru..jd abg nak jaga adik..sbb abg sygkan adik..kalau boleh abg nak sllu dkt ngan adik..
Arif : Makk..makksud abg?
Syarizal : Abg sygkan adik..
Arif : Syg mcm mana?
Syarizal : Terlebih syg..lebih dr seorang adik..
Arif : Maksud abg?
Syarizal : Tak ada apa la..
Keadaan sunyi seketika..
Arif : Abg gay?
Syarizal memandang Arif..
Arif : Gay?
Syarizal mengangguk perlahan..
Arif : Sbb tu abg baik kat adik?
Syarizal : Tak..bukan itu maksud abg..
Arif : Dah la abg..adik tak perlu pertolongan abg lg..
Arif berdiri dan ingin masuk ke biliknya..
YOU ARE READING
Luka Dan Bahagia
RomanceSambungan cerita Tak Pernah Hilang.. Tidak semua cerita berakhir dengan indah.. Apa yg bakal berlaku kali ini antara kisah Farish dan Hafizal? Kisah Faiq dan Ahmad?